logo F1online.skF1online.sk

Bude mať F1 nového dodávateľa pneumatík? Špekulácie o Bridgestone silnejú

Bridgestone, ilustračné
© Twitter/Bridgestone
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 6. 2023

Začiatkom roka uzrela svetlo sveta informácia, že o návrat do Formuly 1 sa bude pokúšať japonský gumárenský koncern Bridgestone. Medzinárodná automobilová federácia totiž začiatkom roka vyhlásila tender s cieľom nájsť pre roky 2025 až 2027 dodávateľa pneumatík. Okrem Pirelli, ktoré je dodávateľom pneumatík viac ako dekádu, vraj prejavil svoj záujem aj Bridgestone.

Prihlasovanie do tendra uzavrela FIA 15. mája a v tomto období prechádza federácia procesom vyhodnocovania prihlášok. Vyzerá to tak, že Pirelli čelí konkurencii a bude sa musieť snažiť, pretože s vlastnou ponukou sa vraj prihlásil aj Bridgestone.

Na základe posledného tendra sa talianska spoločnosť stala dodávateľom pneumatík pre Formulu 1 na roky 2020 až 2023. Aj vtedy sa prihlásil o slovo konkurent z Ázie, ale Hankook napokon Pirelli nevytlačil. Spolupráca so súčasným dodávateľom bola v dôsledku globálnej pandémie predĺžená aj na rok 2024. Teraz je na stole kontrakt na roky 2025 až 2027 s možnosťou predĺženia o ďalší rok.

Dôležitým termínom je 16. jún, keď FIA ukončí vyhodnocovanie predložených prihlášok a zverejní mená schválených uchádzačov. Môžeme to zjednodušene nazvať aj druhým kolom súťaže, ktoré už bude pozostávať aj z rokovaní s Liberty Media o komerčných právach.

„Po uplynutí lehoty na podanie prihlášky sa objavili správy, že Pirelli nie je jediné, ktoré má záujem o dodávanie pneumatík pre F1,“ píše portál Motorsport.com. „Aj keď FIA oficiálne nepotvrdila počet uchádzačov, ani ich mená, zdroje naznačujú, že sa prihlásila aj japonská spoločnosť Bridgestone.“

Tú sme vo Formule 1 vídali v rokoch 1997 až 2010 a od roku 2007 bola jediným dodávateľom pre všetky tímy. Od svojho odchodu zostáva spoločnosť zapojená do motoristických aktivít, keď dodáva pneumatiky hlavne pre japonské šampionáty a jej dcérska spoločnosť Firestone je dodávateľom pre americkú sériu IndyCar.

Súvisiace články

Diskusia