Bridgestone sa nevzdáva, o F1 zabojuje v ďalšom tendri: Chceme so sebou priniesť inovácie
Výhradným dodávateľom pneumatík pre F1 je v súčasnosti Pirelli, ktoré po víťazstve v nedávnom tendri bude v najvyššej motoristickej súťaži pokračovať pravdepodobne do roku 2028. Následne by však chcel prevziať opraty nad kráľovnou motoršportu Bridgestone, ktorý sa aj po nedávnej prehre vo výberovom konaní svojho sna o „comebacku“ do Formuly 1 vonkoncom nevzdáva. Japonci avizujú, že so sebou hodlajú do súťaže priniesť množstvo inovácií a upútať tým tak pozornosť FOM.
Bridgestone, ktorý v F1 pôsobil naposledy ešte v roku 2010, ťahal vo výberovom konaní oproti talianskemu Pirelli za kratší koniec. Nič sa tým však nemení. Japonský výrobca pneumatík sa bude o vstup do Formuly pokúšať naďalej, no aj za predpokladu, že bude v ďalšom tendri úspešný, načrie do vôd elitnej motoristickej triedy zrejme až v sezóne 2029.
Dovtedy sa bude musieť všemožne usilovať presvedčiť FOM o svojich kvalitách a zdá sa, že tento proces už započal. „Keďže Bridgestone oslavuje v roku 2023 60. výročie svojho vstupu do motoršportových sérií, spoločnosť bude pokračovať v podpore trvalo udržateľného prémiového motoršportu,“ uvádza sa v stanovisku spoločnosti.
„F1 je najprestížnejšia svetová platforma motoršportu a Bridgestone uvažoval nad Formulou 1 ako z jednou rôznych možností na podporu svojej trvalo udržateľnej globálnej a prémiovej stratégie motoršportu.“
„Bridgestone nepretržite a úctivo komunikuje s FIA a FOG (Formula One Group, pozn. red.) o ďalšom období tendra na pneumatiky pre F1 a prichádza s pokrokovými, inovatívnymi technológiami a iniciatívami v oblasti udržateľnosti.“
Keď Bridgestone hovorí o inováciách, má tým na mysli najmä uplatnenie novej technológie Enliten. O čo vlastne ide? Jedná sa o proces konštrukcie pneumatík, ktorý využíva rozsiahle recyklované materiály, prostredníctvom ktorého sa v súčasnosti vyrábajú o 20% ľahšie cestné pneumatiky, než v minulosti.
Vďaka tejto technológii sa znižuje valivý odpor, spotrebúva sa menej paliva a tiež sa auto či monopost vo všeobecnosti lepšie ovláda, keďže je hmotnosť pneumatík, a teda aj kolies menšia. V neposlednom rade zohráva úlohu udržateľnosť – až 63% komponentov je za využitia tejto technológie recyklovaných a výrobky sa rovnako tak ľahšie prepravujú.
„Aj keď sa Bridgestone tentokrát nepodarilo vstúpiť do F1, obdržali sme pozitívnu spätnú odozvu od FIA a FOG. Posilnila sa tým hodnota, ktorú vytvára pokročilá inovatívna technológia Bridgestone, vrátane iniciatív udržateľnosti v celom hodnotovom reťazci, a ´ultimátne prispôsobenie´ jej novej technológie Enliten, ktorú je možné meniť na základe rôznych pretekárskych podmienok,“ poznamenal globálny generálny riaditeľ a výkonný riaditeľ Bridgestone Corporation Šuiči Išibaši.
„Bridgestone bude aj naďalej vášnivo presadzovať svoje technológie a inovácie prostredníctvom mobilného laboratória a skúšobnej pôdy, ktorú motoršport ponúka, čím posilní svoju snahu o udržateľné globálne prémiové aktivity v motoršporte.“
„Prostredníctvom svojho pokračujúceho úsilia bude Bridgestone prechovávať väčšiu vášeň pre motoršport, nadobúdať emócie a empatiu a podporovať snahy o vytváranie udržateľnej budúcnosti spoločne s našimi mnohými partnermi,“ doplnil Išibaši.