Formule 1 by prospelo viac dodávateľov pneumatík, myslí si Coulthard
Rozdiely medzi tímami naprieč štartovým poľom sú čoraz menšie – teda až na Red Bull. Rakúsky celok sa aj naďalej pohybuje neohrozene na čele. Čo s tým? David Coulthard prichádza s riešením. Škót navrhuje do F1 priviesť druhého dodávateľa pneumatík, vďaka čomu sa stanú preteky o čosi menej predvídateľnými a zároveň sa oslabí vedúca pozícia tímu z Milton Keynes.
Rok 2023 sa niesol v znamení dominancie Red Bullu. „Malinovkári“ zvíťazili dovedna v 21 prípadoch, z toho devätnásťkrát zásluhou nepolapiteľného Maxa Verstappena. Keďže pravidlá pre rok 2024 zostávajú rovnaké, formulová obec sa pripravuje na ďalšiu dominantnú sezónu v podaní Holanďana a Rakúšanov.
Podľa Davida Coultharda by Red Bull na čele s Maxom Verstappenom mohlo pripraviť o v poradí štvrtý titul iba jedno: nový dodávateľ pneumatík, ktorý by oslabil pozíciu tímu z Milton Keynes a urobil preteky menej predvídateľnými.
„Nemyslím si, že vedenie súťaže v súčasnosti zvažuje priviesť do F1 ďalšieho dodávateľa pneumatík, ale nazdávam sa, že by to Formule 1 prospelo,“ vyslovil sa niekdajší pilot McLarenu či Red Bullu v podcaste Formula For Success.
„Niekedy by to bolo Pirelli, ktorého pneumatikám by sedel okruh viac, inokedy povedzme napríklad Bridgestone.“ Coulthardov návrh sa stretol s ostrým nesúhlasom druhého z účastníkov podcastu Eddieho Jordana.
Ír sa nechal počuť, že druhý z dodávateľov by na to, aby sa dotiahol na Pirelli, musel vynaložiť obrovské množstvo peňazí – čo je v rozpore so súčasným smerovaním Formuly 1. „Nový dodávateľ by sa stal pre Pirelli konkurencieschopným iba vtedy, ak by do toho vrazil veľký balík peňazí,“ poznamenal Jordan.
Ak by sa Coulthardov sen splnil a do Formuly 1 by v krátkom časovom horizonte zavítal ďalší výrobca pneumatík, F1 by disponovala dvoma dodávateľmi pneumatík po prvýkrát od roku 2006, keď na štartovom rošte pôsobili súčasne japonský Bridgestone a francúzsky Michelin.