logo F1online.sk

Wolff: Šok zo začiatku sezóny sme veľmi potrebovali

Lewis Hamilton a George Russell so šampanským
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala5. 6. 2023

Mercedes nasadil nový balíček a, hľa, razom získal svoj najlepší výsledok v sezóne. V Brackley si uvedomujú, že ich čaká ešte veľmi dlhá a tŕnistá cesta k víťazstvám, no dvojité pódium predstavuje skvelú vzpruhu. Toto Wolff je rád, že sa jeho tím rozhodol zmeniť koncepciu.

Monopost W14 v Barcelone pôsobil dojmom, že je druhý najrýchlejší. Aston Martinu okruh nesadol a Ferrari malo opäť vlastné, v mnohých ohľadoch zatiaľ nevysvetliteľné problémy. Znamená to, že odteraz je hlavným prenasledovateľom Red Bullu Mercedes?

“Zostaňme s očakávaniami v realite. Pred tým, než dobehneme Red Bull, nás čaká veľmi dlhá cesta. Musíme poriadne zaberať,” vyzýva svoj tím Toto Wolff, boss strieborných šípov. “Je však dobré vidieť, že sme si zvolili správny vývojový smer. Potrebujeme už len ukrajovať z našej straty a ako iste viete, my vieme veľmi dobre zabrať, akonáhle máme stanovený vývojový smer a istú platformu pre nastavovanie auta.”

Po pretekoch sa viacerí reportéri pýtali Tota Wolffa i jazdcov, prečo sa balíček s novými bočnicami, podlahou a zavesením nemohol objaviť na aute už skôr. Toto Wolff vysvetlil, že všetko chce svoj čas a Mercedes potreboval dostať poriadnu facku, aby si uvedomil, že predchádzajúca verzia monopostu nemá budúcnosť.

“Na začiatku sezóny sme skrátka potrebovali zažiť šok, aby sme pochopili, že s naším starým autom sa nikam nedostaneme, a že zmenou koncepcie môžeme odomknúť oveľa viac potenciálu auta. Potom sme sa na to vrhli. Následne však potrebujete čas na navrhnutie komponentov, ich výrobu,” vymenúva Wolff. “Tím u nás v továrni odviedol mega prácu, že všetky súčiastky teraz máme na aute.”

Na zmenu koncepcie tlačil aj sám šéf tímu a dnes sa ukazuje, že to bol s najväčšou pravdepodobnosťou správny ťah. Rodák z Viedne si však odmieta pripísať zásluhy. “Keby som mal ja skonštruovať auto, tak by sme neboli vo veľmi dobrej situácii…”

A navyše ešte nič nie je celkom potvrdené. Aj vlani zažil Mercedes veľké ceny, po ktorých bol plný optimizmu, no hneď o týždeň nasledoval návrat do krutej reality. Mohlo by sa niečo také zopakovať aj teraz?

Vylúčené to nie je, pretože podmienky v Barcelone boli dokonalé. “Musíme ísť na to. Máme výhodu z hľadiska priestoru na aerodynamický vývoj, ale musíme byť aj realisti. Teploty nám skvele sadli. Bolo pekne, nebolo príliš chladno ani príliš horúco. Auto bolo v mega dobrom okne.”

Navyše Hamilton v cieli stratil 24 sekúnd i napriek tomu, že počasie zahralo do karát Mercedesu. “Myslím si, že v skutočnosti to bolo menej, pretože Lewis ku koncu len krúžil. Avšak po 66 kolách je to aj tak dosť.”

“Naučili sme sa, že v pretekoch máme celkom dobré auto. Keď sa Lewis dostal pred Carlosa, tak bol dobrých päť-šesť sekúnd za Maxom. Myslím si, že sme oveľa bližšie. Vidíme však, ako vysoko je nastavená latka. Nakoniec to bolo viac ako 20 sekúnd, v skutočnosti možno pätnásť, ale toto nie je náš konečný cieľ,” zhrnul Wolff.