logo F1online.sk

McLaren si oživil trpké spomienky a stále nevie, čo spôsobilo Sainzovu poruchu

Carlos Sainz
© Pirelli Motorsport
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl2. 9. 2020

McLaren si v Belgicku trpko zaspomínal na časy s Hondou, keď pre poruchu motora viackrát jeho autá ani len neodštartovali do pretekov. V tíme momentálne čakajú na analýzu zo strany Renaultu, ktorá by mala odhaliť príčinu problému i to, či bude tento motor ešte použiteľný, alebo bude musieť Carlos Sainz opäť meniť komponenty.

Pre McLaren to bolo prvé vypadnutie počas sezóny, no Carlos Sainz sa už dlhšie sťažoval na svoju pohonnú jednotku. Jeho auto sa extrémne prehrievalo počas druhých pretekov v Silverstone, čo tím v Španielsku vyriešil výmenou motora. Ten však vydržal len jedny preteky a Carlosa zradil v najhoršom čase, keď sa z boxov presúval na štartový rošt. Z jeho auta sa zadymilo a akékoľvek nádeje na opravu zhasli po preskúmaní motora v garáži.

„Musíme si počkať na analýzu zo strany Renaultu. Vieme, že nastala porucha pohonnej jednotky. Poškodenie zadnej časti auta a výfuku bolo len dôsledkom zlyhania motora,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl. McLaren na svojom webe uviedol, že po výjazde z boxov boli všetky ukazovatele v poriadku, kým zrazu vyskočili do červenej farby. Zlyhanie teda bolo absolútne nečakané.

Podobný problém mal Sainz aj pred rokom, keď mu motor vypovedal službu na štarte. „Pre Carlosa i pre nás to predstavuje obrovské sklamanie. Musíme to však prijať ako fakt a počkať si na analýzu. Potrebujeme vedieť, či ešte existuje šanca oživiť a opäť použiť túto pohonnú jednotku, alebo je motor už nenávratne zničený,“ pokračoval šéf McLarenu.

Španiel tak štvrtýkrát zo svojich šiestich vystúpení v Spa nevidel cieľovú čiaru. Carlos Sainz v utorok oslávil svoje 26. narodeniny, ktoré strávil prácou v simulátore so svojím inžinierom Tomom Stallardom. Očividne sa nechce zmieriť so smolným štartom do sezóny. „Pre Carlosa to bolo ťažké prijať. Aj takéto veci však patria k pretekaniu. Musíme sa držať faktov, všetko zlé si zanalyzovať, poučiť sa a uistiť sa, že sa to nestane opäť. Dobré je, že už najbližší víkend budeme opäť pretekať a verím, že na toto zlyhanie dokážeme zabudnúť.“

V garáži McLarenu nastala netradičná situácia, keď podporný tím Carlosa Sainza počas pretekov prakticky nemal čo robiť. Jeho inžinieri sa však presunuli k tímu Landa Norrisa a sám Sainz sa snažil poskytnúť stratégom pohľad jazdca. Šesť bodov, ktoré Norris doviezol, môžu byť ešte zlaté a znamenajú, že len Mercedes a McLaren bodovali vo všetkých pretekoch (ak nepočítame Racing Point a jeho penalizáciu z VC Štajerska).

„V každom prípade považujeme belgické preteky za premárnenú príležitosť. Mohli sme mať dve autá v dobrých pozíciách a mohli sme získať cenné body. Sme preto sklamaní. Na druhej strane, naša rýchlosť bola povzbudzujúca a získali sme viac bodov než Racing Pointy a Ferrari. Sme opäť tretí v Pohári konštruktérov, čo je dobré. Myslím si, že aj smerom do ďalšieho priebehu sezóny máme auto, s ktorým môžeme bojovať s našimi priamymi konkurentmi,“ vyhlásil Andreas Seidl, ktorý však zachoval svoju tradičnú pokoru. „Záležať však bude aj na charakteristikách tratí, ale je dobré, že sme v priamom súboji. Máme monopost a jazdcov, vďaka ktorým sa môžeme pobiť o úspech,“ uzavrel šéf tradičného britského tímu.