logo F1online.sk

Kto nahradí Daniela Ricciarda v Renaulte?

Sebastian Vettel
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 5. 2020

Historický unikát. Prestupový kolotoč pre sezónu 2021 nám začal vlastne ešte pred začiatkom sezóny 2020. Carlos Sainz už podpísal vo Ferrari a Daniel Ricciardo v McLarene. Minimálne o jednom mieste tak môžeme začať diskutovať. Kto sa teda stane budúcim kolegom Estebana Ocona?

Portál The Race a jeho renomovaní redaktori Scott Mitchell, Edd Straw, Mark HughesJack Benyon vybrali osem mužov, ktorých v diskusii o budúcom jazdeckom zložení francúzskeho tímu nemôžete opomenúť. Tvoria ho ako ostrieľaní mazáci, tak mladé pušky.

Sebastian Vettel

Na jednej strane by táto voľba bola logická, na druhej udalosti posledných nenasvedčujú tomu, že by sa niečo podobné malo udiať. Štvornásobný šampión by mohol buďto zakotviť v Mercedese alebo ukončiť kariéru.

„Ak Vettel nie je pripravený ukončiť kariéru, potom je Renault najlepšou dostupnou voľbou za predpokladu, že je jeho cesta do Racing Pointu/Aston Martinu zarúbaná,“ píše Mitchell.

„Renault by mal urobiť všetko preto, aby Vettela primäl zariskovať. Tímu chýba vysoko hodnotený pilot, ktorým on bezpochyby je. Vyplnil by tým medzeru po Ricciardovi. Ak je Vettel úprimný v tom, že o peniaze mu nejde, potom by Renault mohol ušetriť časť peňazí, ktoré platil Ricciardovi.“

Valtteri Bottas

Na sedačku tohto muža si brúsia zuby minimálne dvaja skutočne kvalitní jazdci, Sebastian Vettel a George Russell. Ak sezóna začne, spočinie na Bottasových pleciach tlak navyše. Mercedes po jeho potenciálnu náhradu naozaj nemusí chodiť ďaleko.

„Aj to je možnosť. Ak Bottas nadviaže na svoju formu z roku 2019, potom je asi nepochybné, že si ho Mercedes ponechá. Ak sa však sezóna rozbehne a on sa bude trápiť, Mercedes by ho mohol nahradiť napríklad Georgeom Russellom,“ píše Mitchell.

„Renault by mohol Bottasov manažment priviesť k rokovaciemu stolu. Je to rýchly, inteligentný a osvedčený víťaz pretekov F1, ktorý má skvelé znalosti toho, ako funguje najlepší tím.“

Nico Hülkenberg

Čo je viac? Vytúžený návrat do F1 alebo zachovanie aspoň kúska osobnej cti? Cyril Abiteboul s Nicom vlani naozaj nepekne pozametal a neštítil sa ani verejnej kritiky. Pravdou však je, že do kádra svojského Francúza sa nikto príliš nehrnie. Renault by tak v istom bode mohol byť nútený uvažovať aj o Hulkovom návrate.

„Je to veľmi ľahká voľba vzhľadom k tomu, ako dobre tím pozná. Stajňa sa snaží zlepšiť, jeho skúsenosti a rýchlosť predstavujú v tejto snahe cennú pomoc. Na adaptáciu by pritom nepotreboval toľko času, ako niekto zvonku,“ píše Straw.

„Vďaka tomu predstavuje skvelú alternatívu, ak by sa tímu nepodarilo angažovať megahviezdu ako Fernando Alonso a zároveň nenašiel vhodného adepta vo svojom juniorskom tíme.“

Fernando Alonso

Už tu máme prvé indície, že toto by sa mohlo stať skutočnosťou. Renault a „El Nano“ už medzičasom pridali na svoje sociálne siete spomienkové videá z úspešných sezón 2005 a 2006, ktoré naznačujú, že nejaké rokovania už prebehli. Ruku na srdce, Fernando je dokonalý magnet na sponzorov a málokto pochybuje o jeho rýchlosti.

„Fernando by tomuto tímu priniesol ohromnú výkonnosť a mohol by na Renault zatlačiť, aby postavil auto hodné jeho talentu. Mohol by sa stať tým, ktorý nakoniec prinúti automobilku, aby pokračovala so svojim projektom v F1. Navyše, mnohí zamestnanci v Enstone ho dobre poznajú. Ak by sa Renaultu naozaj podarilo dosiahnuť progres, potom by sa jeho návrat mohol zmeniť v skutočnú rozprávku. Obom stranám beží čas a obe strany chcú ostatným dokázať, že sa mýlia. Fernando má tiež potenciál priniesť sponzorov, takže v konečnom dôsledku nemusí byť pre tím drahou investíciou,“ píše Hughes.

Sergio Pérez

Presúvame sa k menám, ktorých spojenie s Renaultom je málo pravdepodobné. Tento muž má so svojim tímom zmluvu na tri roky. Navyše, Racing Point/Aston Martin je projekt s ohromným potenciálom. Na druhú stranu, nejde uvažovať o presunoch v strede poľa a zároveň neuvažovať o Checovi.

„Renault je stredopoľovým tímom s ambíciou šplhať nahor a Sergio Pérez je kráľ stredu poľa v F1 s ambíciou šplhať nahor. Skvelá a dobre financovaná voľba, ktorá dokáže posilniť aj tímovú pokladnicu,“ hovorí Straw.

Pascal Wehrlein

Tomuto chlapcovi by sme to dopriali snáď všetci. Pascal by mohol napísať knihu o tom, že na udržanie miesta v F1 vám rýchlosť nestačí. Z pôsobenia v Manore a Sauberi si odniesol skvelé vysvedčenie, ale nedostatok finančnej podpory ho napokon prinútil Formulu 1 opustiť. Wehrlein túži po návrate, no od jeho odchodu už uplynuli takmer tri roky.

„Je to rýchly pilot s určitým množstvom skúseností. Už sme aj zabudli, že v roku 2016 dokázal dostať svoj Manor niekoľkokrát do Q2, rovnako ako Jules Bianchi pred ním. Ako junior Mercedesu bol kolegom Estebana Ocona a podľa mnohých bol na tom čo do čistej rýchlosti na trati lepšie. Dokonca aj Lewis Hamilton pri pohľade na jeho dáta varoval Tota Wolffa, že jeho príchod do tímu môže mať za následok zopakovanie bojov v McLarene z roku 2007. Má síce reputáciu veľmi tvrdého borca, ale to sú časy dávno minulé,“ píše Hughes.

Kuan-jü Čou

Dostávame sa k dvom najhorúcejším adeptom z prostredia juniorského tímu Renaultu. Momentálne najväčšou hviezdou je Číňan Kuan-jü Čou, ktorý bol v minulej sezóne F2 vyhlásený za najlepšieho nováčika. Otázkou však je, či je Čou zároveň aj najtalentovanejším borcom v štruktúrach Renaultu.

„Má mnohé tak žiadané atribúty – je rýchly, rýchlo sa učí a trávi hromadu času učením a zdokonaľovaním – tiež ako rezervný pilot tím pozná veľmi dobre. Fakt, že by sa stal prvým Číňanom vo Formule 1, by otvoril dvere mnohým silným investorom,“ píše Benyon, ktorý jedným dychom dodáva, že Čou tiež potrebuje, aby nová sezóna F2 odštartovala, nakoľko ešte nemá na konte dostatok bodov na zisk superlicencie.

Christian Lundgaard

Po tragickej smrti Anthoina Huberta je pre mnohých práve Lundgaard tým mužom (alebo skôr chlapcom), ktorý je momentálne najtalentovanejším členom akadémie. Rodák z Hedenstedu má iba 18 rokov, ale skrýva sa v ňom hotový jazdecký diamant.

„Christian má veľký talent a presvedčil veľké tímy ako ART alebo Renault, že si zaslúži šancu napriek relatívne malej podpore v porovnaní s ostatnými chlapcami v juniorských sériách. Vlani sa mu síce nedarilo nájsť tempo a dostatok konzistencie vo Formule 3, ale nezabúdajme, že to bol ešte len jeho tretí rok vo formulových šampionátoch. Ten štvrtý strávi vo Formule 2 v tíme ART, ktorý vďaka Georgeovi Russellovi a Nyckovi de Vriesovi získal dva tituly po sebe. Ak zapracuje na svojej konzistencii, stane sa adeptom na miesto vo Formule 1. Dnes je to však preňho ešte priskoro,“ hovorí Benyon.