Nový generálny riaditeľ Renaultu ubezpečuje, že značka chce „dlhodobo“ zotrvať v F1


Ak predávate niečo, o čo je na trhu veľký záujem, najlepší spôsob, ako zvýšiť hodnotu produktu za rokovacím stolom, je odmietanie predaja. Samozrejme, netvrdíme, že Alpine alebo iný tím je na predaj, pretože na to nemáme žiadne dôkazy, ale myslíme si, že napriek posledným uisteniam nového generálneho riaditeľa Renaultu sa o predaji stajne neprestane špekulovať.
François Provost pred niekoľkými týždňami nahradil Lucu de Mea na poste najvyššieho šéfa hrdej francúzskej automobilky. Problém je v tom, že Renault dlhodobo čelí problémom a dvojnásobne to platí o ich partnerovi v Nissane.
Pre mnohých je predaj pretekárskeho tímu možnosť, ako vyriešiť aspoň časť problémov automobilky. Nevýhodou je, že hodnota stajní v tomto športe stúpa a možno by bolo múdrejšie nepredávať. Čo si o tom myslí nový generálny riaditeľ Renaultu?
Ten v Taliansku prvýkrát navštívil padok F1 a svoj tím na trati. Jedným z účelov jeho cesty zjavne bolo uistiť všetkých, že automobilka sa zo športu nesťahuje. „Moja návšteva má za cieľ predovšetkým potvrdiť, že zostávame vo Formule 1. Chceme tu zostať dlhodobo,“ vyhlásil Provost pre francúzsku televíznu stanicu Canal+.
To však nie je odpoveď na otázky súvisiace s finančnými problémami Renaultu. Hovorí sa o strate až 11,2 miliardy eur, z čoho má až 9,3 miliardy tvoriť strata investícií do krachujúceho Nissanu. Po nečakanom varovaní pred poklesom ziskov klesla koncom júla hodnota akcií o 18 percent. To nie sú dobré správy.
Provost však použil novú zmluvu Pierra Gaslyho či vymenovanie nového šéfa Steva Nielsena ako príklady dlhodobého záväzku Alpinu vo Formule 1. „Aj Pierrova zmluva je veľmi pozitívny signál. Vstupujeme do novej éry, ktorá bude o výkonnosti, ale hlavne o stabilite. Pierrovo rozhodnutie to jasne dokazuje,“ vyhlásil šéf Renaultu.
„Vymenovanie Steva do pozície výkonného riaditeľa je takisto dobrým príkladom. Ako vidíte, urobili sme mnoho krokov vpred,“ dodal Provost.