Briatore naďalej popiera účasť na kauze Crashgate: S Piquetom som nikdy nehovoril

Flavio Briatore je späť na najvyšších pozíciách v kolotoči Formuly 1. Vyžiadalo si to pätnásť rokov a hromadu papierov od sudcov a súdnych úradníkov, ale tento nezlomný Talian je jednoducho nezničiteľný. Dnes zastáva rovnakú funkciu, z ktorej ho v roku 2009 vyhodili po možno najväčšej kontroverzii v histórii Formuly 1. Briatore nikdy svoju účasť nepriznal a keďže je opäť šéfom tohto tímu, môže to zo svojej pozície popierať aj naďalej.
Keď Flavio v roku 2008 povedal Nelsonovi Piquetovi, aby úmyselne havaroval a vyvolal výjazd bezpečnostného vozidla, zastával úplne rovnakú funkciu ako dnes. V dohre po incidente mu Svetová rada motoristického športu udelila doživotný zákaz za rolu, ktorú zohral v celej kauze. Vtedajší technický riaditeľ Renaultu Pat Symonds, ktorý sa komplotu taktiež zúčastnil, dostal päťročný zákaz.
FIA pripočítala Symondsovi k dobru, že priznal svoju účasť na spolčení, zatiaľ čo Briatore nikdy nič nepriznal. Prešiel si ťahanicami po francúzskych súdoch a napokon si vybojoval zrušenie zákazu. Dnes je opäť šéfom toho istého tímu a naďalej popiera, že by Piquetovi niečo nariadil.
„Nikdy som s ním nehovoril,“ vyhlásil Briatore vo svojom poslednom rozhovore pre taliansky denník Corriere della Sera. Mimochodom, to je ďalšia veľmi smutná skutočnosť na celom prípade. Čo ste to za šéfa, keď máte len dvoch jazdcov a s jedným z nich neprehovoríte za celú sezónu ani raz?
V niečom sa teda príbehy Piqueta a Briatoreho zhodujú. Brazílsky pretekár po prepustení z tímu tvrdil, že Briatore s ním celú sezónu neprehovoril a rozprával sa s ním až vo chvíli, keď od neho potreboval, aby úmyselnou nehodou vyvolal safety car.
Na otázku, či sa rozprávali aspoň niekedy po tom, Briatore stručne odpovedal: „Nie, a ani o to nemám záujem, keď pre mňa nejazdí.“
Ten za všetkým vidí, naopak, komplot zo strany FIA, keďže rozhodnutie padlo počas mandátu Maxa Mosleyho, ktorý bol známy svojím nepriateľstvom k Briatoremu. „Zákaz som dostal od toho istého prezidenta – Mosleyho –, ktorý v roku 1997 diskvalifikoval Schumachera z celého šampionátu,“ pripomenul Briatore.
Ten sa neskôr vytratil zo zraku verejnosti a pokračoval v budovaní siete reštaurácií. Keď prednedávnom predal významný podiel vo firme, zacielil opäť na Formulu 1. Potreboval ho prezident Renaultu Luca de Meo, ktorý nutne hľadal niekoho, kto vytiahne jeho tím z mizérie.
„Keď som odišiel, bol som unavený,“ pokračoval Briatore. „Vyhral som všetko a uviedol som nových jazdcov. Už som tento biznis nepovažoval za vzrušujúci. Stala sa z toho len ďalšia práca a vtedy som prestal byť efektívny. Okrem toho, mal sa mi narodiť môj syn Falco a chcel som byť pri mojej manželke.“