logo F1online.skF1online.sk

Gasly chápe, že odchod de Mea môže vyvolať neistotu: Musíme držať pokope

Pierre Gasly
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 16:21

Automobilka Renault vstupuje do novej éry, v ktorej sa určite bude vo veľkom hovoriť aj o jej budúcnosti vo Formule 1. Luca de Meo skončil na poste prezidenta francúzskej automobilky a nie je ťažké si predstaviť, že táto zmena zatrasie aj pretekárskym tímom. S generálnym riaditeľom totiž odchádza aj jeden z najväčších zástancov programu vo Formule 1 a muž, ktorý mal priamy vplyv na mnohé kľúčové rozhodnutia v posledných rokoch.

De Meo prišiel do Renaultu v januári 2020, keď si značka prechádzala veľmi turbulentným obdobím po odchode kontroverzného prezidenta Carlosa Ghosna. Budúcnosť francúzskej národnej spoločnosti je stále otázna a špekulovalo sa o jej spojení s koncernom Stellantis vzhľadom na nedostatok zdrojov pri vývoji elektromobilov, nehovoriac o problémoch Nissanu, ktorý je súčasťou aliancie Renault–Nissan–Mitsubishi.

„Luca de Meo oznámil svoje rozhodnutie odstúpiť zo svojej pozície, aby sa mohol vrhnúť do nových výziev mimo automobilového sektora,“ uviedol Renault vo vyhlásení. Aj keď sa de Meo vo svojom stanovisku pochválil svojimi úspechmi, faktom zostáva, že automobilka má pred sebou stále obrovské výzvy a sme zvedaví, ako to zasiahne jej program vo Formule 1.

Prakticky ku všetkým dôležitým zmenám, ktoré vykonal tím v posledných rokoch, prišlo s priamym požehnaním generálneho riaditeľa automobilky. Patrilo k nim angažovanie Flavia Briatoreho do roly „superporadcu“ – vraj dostal od de Mea veľmi štedrú finančnú odmenu –, ukončenie vlastného motorového program a dohoda s Mercedesom, ale tiež prekrstenie tímu zo žlto-čierneho továrenského Renaultu na modrý Alpine v roku 2021.

Zostane toto všetko v platnosti aj pod novým šéfom? Nejeden o tom pochybuje, najmä s ohľadom na špekulácie, že Renault by mohol predajom veľmi hodnotného tímu vyriešiť časť svojich finančných problémov. V tejto chvíli čelí neistote v podstate každý člen stajne vrátane pilota Pierra Gaslyho.

„V prvom rade potrebujem všetky informácie. S Lucom mám veľmi dobrý vzťah. On bol ten, kto ma priviedol do tímu a pre mňa je to veľmi inšpiratívna osobnosť. Moja prvotná reakcia na jeho odchod je, pochopiteľne, veľký smútok,“ povedal francúzsky pretekár po skončení Veľkej ceny Kanady.

„Som si istý, že na to má dobré dôvody a podľa mňa pre nás ako tím – aj keď v súčasnosti nie je všetko dokonalé – stále platí, že sa v továrni odohráva veľa pozitívnych vecí. Je dôležité, aby sme si udržali toto momentum aj do roka 2026, pretože celkový obraz a výkony sa môžu výrazne zmeniť. Nesmieme na to zabúdať,“ upozornil Gasly.

Renault trochu bizarne načasoval oznámenie odchodu svojho najvyššieho šéfa. Možno nie je náhoda, že to pripadlo na nedeľu večer, keď sa všetci venovali Veľkej cene Kanady. Ani tím tak v čase prvých otázok novinárov nevedel, čo de Meov odchod znamená pre projekt vo Formule 1. „Musím si sadnúť s vedením a o niečo lepšie pochopiť, čo to znamená pre tím a podobne. Na konci dňa však platí, že všetci máme prácu a úlohy, na ktoré sa musíme sústrediť a vydať zo seba to najlepšie. Určite si však musím so všetkými sadnúť a porozprávať sa s nimi,“ uviedol francúzsky pretekár.

„Chápem, že pre tím to môže byť náročné, čo je celkom normálne a ľudské. Myslím si, že v takých chvíľach by sme mali držať pokope, spoliehať sa jeden na druhého a dôverovať nášmu dlhodobému plánu,“ dodal Gasly.

Súvisiace články

Diskusia