logo F1online.sk

Verstappen o rozhodujúcom momente: Nemohol som vidieť, prečo tam stojí

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 4. 2023

O osude Veľkej ceny Azerbajdžanu rozhodol, paradoxne, Nyck de Vries. Jeho krajan Max Verstappen sa ocitol v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. Po jeho sťažnostiach na stav zadných pneumatík ho Red Bull povolal do boxov, aj keď v šiestej zákrute stál nepojazdný monopost AlphaTauri. Ako sa ukázalo, stojace auto bolo nenávratne poškodené, ale to na boxovom múre Red Bullu nevedeli a nešťastne povolali svojho vedúceho jazdca na výmenu pneumatík.

Len krátko po prezutí vyslalo riaditeľstvo pretekov na trať safety car a bolo jasné, že Sergiovi Pérezovi padla do náručia pozícia lídra. Bola to skrátka smola, ktorá sa niekedy v motoršporte pritrafí. Bol stav Maxových pneumatík naozaj taký zlý, že nedokázal svoj stint ešte natiahnuť?

„Avizoval som tímu, že zadné pneumatiky strácajú priľnavosť, ale aj v takej situácii z nich dokážete ešte niečo málo vyťažiť. Povolali ma do boxov, ale to auto (Nyck de Vries, pozn. red.) tam zostalo stáť,“ povedal po pretekoch Max Verstappen.

„Zanalyzujeme, či to bolo správne rozhodnutie. Zo svojej pozície som nemohol vidieť, prečo stojí, nevidel som jeho zlomené zavesenie. Mali sme skrátka smolu,“ zhodnotil rozhodujúci pretekov Max.

Sergio Pérez to má v Baku rád. Po reštarte mal veľmi dobré tempo a nedovolil Verstappenovi priblížiť sa. Užitočnú lekciu však dostala v Baku aj Formula 1, keďže už začína byť nad slnko jasné, že s predbiehaním to nie je v roku 2023 také horúce. Verstappen to na Péreza skúšal, ale nedokázal sa dostatočne priblížiť.

„Spočiatku sa mi darilo držať a snažil som sa dostať do jednej sekundy, ale keď to na tejto trati skúšate príliš dlho, tak prídu problémy s prehrievaním pneumatík. Kĺzal som sa a nebol som príliš spokojný s vyvážením,“ opísal druhú polovicu pretekov Verstappen.

„Snažil som sa to sám dostať pod kontrolu a skúšal rôzne nastavenia na volante. Trvalo mi pár kôl, kým som na to prišiel. V posledných desiatich kolách bol pocit v aute opäť dobrý a cítil som sa komfortne, ale už bolo neskoro.“

„Vo všeobecnosti však bol víkend dobrou lekciou. Bude dôležitý pre celkové porozumenie monopostu a poznanie, ako ho potrebujem nastaviť,“ dodal Max.