logo F1online.sk

Leclerc je spokojný s kolom aj s autom: Niečo sme našli…

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 4. 2023

Ferrari a Charles Leclerc v piatok v Baku zaskočili mnohých. Aj keď je červený monopost a jeho jazdec v kvalifikačnom tempe veľmi silný, tak Red Bull pôsobil v doterajšom priebehu sezóny neohrozene. Monacký pretekár sa však v kvalifikácii vytasil s perfektným kolom a vybojoval pole position do nedeľných pretekov.

Pre Charlesa to bola devätnásta pole position v kariére a tretia na tejto trati. Mestské okruhy mu sedia a sám sa netají tým, že ich má radšej než tie otvorené.

„Takéto trate mám vo všeobecnosti rád, nielen Baku, ale aj Singapur alebo Monako. Užívam si to tu a v porovnaní s otvorenými okruhmi sa môžete omnoho viac pohrávať s limitmi, pričom ten limit predstavuje múr, takže nemôžete prekročiť hranicu. Musíte sa k tomu múru dostať čo najbližšie, ale nedotknúť sa ho,“ povedal po piatku doširoka vysmiaty Charles Leclerc.

„V posledných troch rokoch mi to vyšlo. V sobotu nás čaká ďalšia kvalifikácia, takže dúfam, že z toho bude štvrtá pole position. Nakoniec nás čakajú preteky, ktoré budú oveľa dôležitejšie,“ dodal Leclerc.

Otáznik visí práve nad pretekovým tempom Ferrari, ktoré by malo byť výrazne horšie než v prípade Red Bullu. V kvalifikácii predviedol Charles niečo úchvatné. Ferrari pritom do Baku nepriviezlo žiadne vylepšenia. Auto je v podstate rovnaké ako v Austrálii, ale sám Charles niekoľkokrát zopakoval, že tím dobre využil trojtýždňovú prestávku.

„Myslím si, že v pretekoch sa budeme trápiť viac, keďže podľa mňa je Red Bull naďalej o krok pred nami,“ hovorí Monačan.

„Tento víkend nemáme na aute nasadené žiadne novinky, len zadné krídlo s nižším odporom. Myslím si však, že sme po Austrálii odviedli vynikajúcu prácu s nastavením. Niečo sme našli… ale o koľko to bude lepšie? Viac sa dozvieme v nedeľu.“

„Musím zároveň povedať, že dnešné kolo bolo naozaj veľmi dobré a na limite. Veľa času som tam nenechal, takže som veľmi šťastný,“ povedal Leclerc.

Ten neskôr zavítal aj ku Karunovi Čandhokovi, s ktorým rozobral svoje najrýchlejšie kolo. Hovoril aj o zmenách v nastavení, s ktorými Ferrari pricestovalo do Baku. Ponúkol pritom zaujímavý náhľad na jedinečný charakter okruhu. Tunajší vietor predstavuje obrovskú výzvu, ale keďže trať obklopujú vysoké budovy, tak sa neustále mení.

„Myslel som si, že v prvej zákrute havarujem, možno som sa aj zadným kolesom dotkol múra, ale trafil som to veľmi dobre. V druhej zákrute som to trafil taktiež presne tak, ako som chcel. Keď si spätne premietam toto kolo, tak toho nie je veľa, čo by som urobil inak a v podstate všetky zákruty som poskladal veľmi dobre. Možno tá posledná bola trochu na limite,“ opisuje jedno zo svojich najlepších kôl vôbec Leclerc.

„V Q3 som sa začal trápiť v tretej zákrute, myslím si, že vietor sa v tomto mieste trochu otočil. Musel som teda trochu predvídať, v ktorom momente bude najlepšie zatočiť. V druhom pokuse sa mi však táto zákruta podarila tak, ako som chcel.“

„Štvrtá zákruta je veľmi zložitá. V tom mieste fúka, takže v nájazde do zákruty máte priľnavosť, ale počas prejazdu sa auto stále viac a viac odľahčuje a vietor v tieni budovy ustane. Na tejto trati sa vietor dokáže postarať o veľký rozdiel,“ hovorí Leclerc.

Ten náramne trafil aj kombináciu zákrut päť a šesť. „Zdá sa, že predná časť monopostu krásne reaguje. Videli sme mnoho jazdcov, ako sa v tomto mieste trápia a nemajú v predných pneumatikách dostatok teploty, ale vy ste mali potrebnú úroveň priľnavosti,“ povedal pri pohľade na prejazd touto sekciou Karun Čandhok.

„Presne na tom sme po Austrálii pracovali pri hľadaní nastavenia. Dúfajme, že po týchto zmenách uvidíme pozitívne signály,“ povedal Leclerc.

„V najpomalšej siedmej zákrute, a vlastne v celej tejto sekcii, je to zradné, pretože tu vám už fúka do chrbta. Pri brzdení do ôsmej zákruty vám fúka do chrbta, takže nemáte mnoho priľnavosti. Slnko pod hradbami vám to neuľahčuje, ale po pár kolách si na to zvyknete. Viac-menej už viete, kde máte zatočiť. V jedenástej zákrute som netrafil vrchol zákruty a v dvanástej som až príliš použil obrubník, možno práve tomuto by som sa radšej vyhol a nabudúce to už neurobil. Nestratil som tam však veľa času.“

„Pätnásta zákruta bola skutočne na hrane, myslím si, že som brzdil naozaj neskoro a skrátka sa snažil použiť čo najširší výjazd. V šestnástej zákrute som v nájazde veľmi zatlačil a musel to korigovať, vidíte to na volante, ale nejako som to poskladal a musím povedať, že môj výjazd to príliš neovplyvnilo,“ hovorí Leclerc.

„Bolo to však veľmi dobré kolo a som veľmi spokojný. Je to dobrý výsledok pre tím, zvlášť v takomto období. Prvé tri preteky neboli jednoduché, mali sme aj smolu a tím obklopili špekulácie, takže je dobré vrátiť sa na pole position. Zároveň však musíme zostať realistickí, myslím si, že v pretekovom tempe sme v porovnaní s Red Bullom o krok pozadu,“ priznal piatkový hrdina.

Súvisiace články