logo F1online.sk

McLaren s minimalizáciou škôd na treťom mieste Pohára konštruktérov

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl30. 8. 2020

V McLarene vládla už na štarte pretekov pochmúrna atmosféra, ktorú na konci aspoň trochu vylepšila skvelá jazda Landa Norrisa a posun na tretie miesto v Pohári konštruktérov. Ako už neraz v tejto sezóne však platí, že bodov mohlo byť oveľa viac a tieto straty môžu tradičný britský tím ešte veľmi mrzieť.

Belgické prekliatie. Carlos Sainz od svojho vstupu do F1 bodoval v Belgicku len raz a druhý rok po sebe ani nezasiahol do pretekov. Pred rokom mu motor vypovedal službu na štarte, dnes už počas inštalačného kola, keď sa z boxov presúval na štartový rošt. Z auta vyšľahol dym, Carlos hlásil do rádia problém a tím v garáži identifikoval neriešiteľnú poruchu motora a výfuku.

„Som neskutočne sklamaný, že už druhý rok po sebe som v Belgicku nemohol zasiahnuť do pretekov. Ak sa pozrieme na vývoj dnešnej veľkej ceny, tak zo siedmeho miesta na štarte sme mohli získať veľa bodov, o ktoré sme takto prišli,“ skonštatoval Carlos Sainz.

Dnešné zlyhanie pohonnej jednotky Renault môže Španielovi priniesť problémy aj do ďalšieho priebehu sezóny. Tento motor nasadil len nedávno v Španielsku a ak už nebude použiteľný, bude musieť meniť opäť meniť komponenty. Akoby to McLaren s chválou na motory Renault v poslednej dobe zakríkol…

„S obomi motormi, ktoré som v tejto sezóne nasadil, som mal problémy. Frustrácia je po dnešku veľká. Mám silný pocit, že takúto sezónu si nezaslúžime. Musíme to však hodiť za hlavu a od zajtra prepnúť našu koncentráciu na Monzu. Nezostáva nám nič iné, len sa s tým vyrovnať a ísť ďalej,“ doplnil Carlos Sainz, ktorý po Barcelone hovoril o bode zlomu vo svojej sezóne, no dnes naňho opäť doľahla smola, ktorá sa mu doslova lepí na päty. A keďže Carlos sledoval preteky pri podpornom tíme Landa Norrisa a snažil sa vniesť svoje rady z pohľadu pilota, určite mu neušli ani zábery na dnešný výkon Ferrari. A ani ten mu nedáva pred novou sezónou ľahký spánok…

Lando Norris prišiel o pozície na štarte i v Les Combes, kde musel vyjsť mimo trate. Po prvom kole bol jedenásty a v prvom stinte nemal okúzľujúcu rýchlosť, keď predbehol „len“ Leclerca. Počas safety caru prezul na tvrdú zmes a v druhej polovici pretekov poriadne dupol na plyn. Dohnal a predbehol Strolla a v závere atakoval dvojicu Ocon – Albon. Dnes však možno aj pre obavy McLarenu o pohonnú jednotku nemohol používať útočný mód „Scenario 7“ a tak sa musel uspokojiť aj so siedmym miestom. Aj to však má svoju hodnotu, veď Kvjat, ktorý bol v úvode druhého stintu hneď za Norrisom, skončil až mimo bodov.

Mimochodom, Norris získal pre McLaren prvé body v Belgicku od roku 2016. „Som pomerne spokojný, posun z desiateho miesta na siedme je dobrý. Štart bol zložitý. Neviem, čo sa stalo na konci rovinky, na trati bola nejaká voda alebo olej, kvôli čomu som kompletne stratil zadok auta a prišiel som o niekoľko pozícií. V druhej polovici pretekov však naše auto ožilo a s blížiacim sa koncom bolo lepšie a lepšie,“ povedal Lando Norris. V závere sa dostal do ťažkej situácie, keď sa nevedel dostať cez dvojicu Ocon – Albon. „Chýbalo mi jedno kolo, aby som predbehol Albona, čo by ma posunulo na šieste miesto. Pred rokom by som si prial, aby boli preteky o kolo kratšie, teraz zase mohli byť o kolo dlhšie. O rok to už snáď vyjde správne,“ doplnil mladý Brit so svojím typickým zmyslom pre humor, ktorý použil aj v odpovedi na otázku, ako vnímal poruchu Carlosa Sainza na štarte. „Pozrel som sa na jeho prázdne miesto na štarte a povedal som si, že okej, už som získal jednu pozíciu (smiech). Ale nie. Bolo mi Carlosa veľmi ľúto, je vždy ťažšie, ak ste v pretekoch sami a nemáte tam tímového kolegu. Podvedome som počúval svoj motor a úprimne, obával som sa, či sa nestane niečo podobné. Našťastie na rozdiel od minulého roka vydržal motor do konca.“

McLaren vďaka skvelému výkonu Landa Norrisa a slabšiemu zisku Racing Pointu i nule na konte Ferrari poskočil na tretie miesto v Pohári konštruktérov. Rozostupy sú však nesmierne tesné a tretie miesto je síce pekné, no o týždeň z neho môže byť pokojne aj piate či šieste. Je však fakt, že v tejto pokročilejšej fáze sezóny bol McLaren takto vysoko naposledy v roku 2012. „Dnes to bolo o minimalizácii škôd. Napriek tomu, že naše auto bolo v pretekoch rýchle, sme získali len šesť bodov. Carlosa do pretekov nepustila porucha motora, kým Lando v prvom kole stratil dve pozície. Predviedol však skvelý výkon a prebojoval sa na siedme miesto, vďaka čomu sme získali viac bodov než Racing Point a Ferrari a sme tretí v Pohári konštruktérov. Tím na trati i v továrni zostal koncentrovaný aj po veľkom sklamaní z Carlosovho vypadnutia a skvele zmanažoval Landove preteky vrátane veľmi dobrej zastávky v boxoch,“ vyhlásil šéf tímu Andreas Seidl, ktorý sa teší na Monzu. „Videli sme, že môžeme byť konkurencieschopní na tratiach s nízkym prítlakom. Vďaka tomu sme pred Monzou v dobrej pozícii oproti najbližším rivalom.“