logo F1online.sk

Kvjat v roku 2016 odmietol ponuku nahradiť Räikkönena: Bolo to psychicky náročné

Daniil Kvjat
© Alpha Tauri Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 4. 2023

Kariéra Daniila Kvjata by mohla slúžiť ako exemplárny príklad toho, že medzi veľkým úspechom a veľkým fiaskom je niekedy veľmi tenká hranica. Rodák z Ufy to vo Formule 1 dotiahol celkom nepochybne dosť ďaleko, ale nesporne mal potenciál ísť ešte ďalej. Ako sám hovorí, možno mu k tomu stačilo vybrať si iný tím.

Dnes by sme už Daniila asi mali označiť za talianskeho pretekára. Aby sa vyhol patáliám súvisiacim s jeho ruským pasom, tak ho jednoducho zahodil. S rodinou sa presťahoval na Apeninský polostrov, kde žije vlastne už od svojich chlapčenských čias. Na jeho sociálnych sieťach vidíte kombináciu taliančiny a angličtiny, kým po ruštine nezostala ani stopa.

S podporou svojej novej talianskej rodiny ohlásil návrat do veľkého motoršportu. Od roku 2020, keď ho definitívne vyhodili z AlphaTauri, sa v súťažnom kokpite objavil len veľmi málo. Ako novopečený Talian do toho však opäť naplno skočil. Podpísal zmluvu s Premou vo vytrvalostnom šampionáte, s tímom NIO sa zúčastní nováčikovských testov vo Formule E a na rok 2024 podpísal zmluvu s Lamborghini, s ktorým sa predstaví v triede Hypercar.

Tam sa postaví aj proti veľkému Ferrari, s ktorým je spojená časť Daniilovej kariéry. Po prvej výpovedi v Toro Rosso strávil rok v Maranelle ako tretí jazdec, ale nielen to. Pre podcast Track Limits odhalil, že v rozhodujúcom momente svojej kariéry odmietol ponuku na pretekársku sedačku práve od tohto tímu.

„Podával som veľmi dobré výkony,“ spomína Kvjat na sezónu 2016. „Práve som v Číne opäť vystúpil na pódium a práve vtedy prišla aj ponuka na pretekársku sedačku vo Ferrari, kde som mal nahradiť Kimiho. Toto sa vtedy odohrávalo za oponou.“

„Bola to pre mňa veľmi náročná situácia aj po psychickej stránke, keďže ma chcelo Ferrari a nimi ponúkaný kontrakt som aj skutočne videl, ale potom vás zrazu pošlú do Toro Rosso a prestane sa vám dariť,“ dodal Daniil smutne.

Ťažko povedať, ako vážny mohol byť záujem Scuderie. Asi si vieme len ťažko predstaviť, že by sa Ferrari už na začiatku roka 2016 vážne zaoberalo možnosťou nahradiť Kimiho Räikkönena. V každom prípade, potenciálnych nástupcov fínskeho pretekára sa za tie roky objavilo mnoho, ale bol to až Charles Leclerc, ktorý dlhoročné pôsobenie Icemana v Maranelle ukončil.