logo F1online.sk

Leclerc s ironickým poďakovaním Ferrari, zdržal ho vlastný tímový kolega

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 4. 2023

Ferrari sa v tejto sezóne zatiaľ úspešne darilo vyhýbať strategickým trapasom, ale v Melbourne zrejme pribudol prvý do pomyselnej zbierky. Tentokrát to síce nebolo nič ako nasadenie pneumatík do prechodných podmienok na suchú trať (hoci dážď na konci austrálskej kvalifikácie bezprostredne hrozil) alebo niečo podobné, ale opäť došlo k úplne zbytočnej chybe v komunikácii, na ktorú tvrdo doplatil Charles Leclerc.

Monacký pretekár skončil v austrálskej kvalifikácii na siedmom mieste a prvýkrát v sezóne sa musel skloniť pred tímovým kolegom Carlosom Sainzom. Nemuselo to pritom tak byť. Leclerc bol dosť rozladený už v pokvalifikačnej vysielačke.

„Kolo na hovno. Žiadne prípravné kolo. Dážď nedorazil. Veľká vďaka Carlosovi za zákryt. Získal som tam nejakú rýchlosť, čo je vždy pekné,“ prehlásil Leclerc vo vysielačke, z ktorej priam sršal sarkazmus.

V závere kvalifikácie sa na okruh blížil dážď, čo primälo Leclerca zariskovať a rýchly pokus zahájil hneď v prvom kole po výjazde z boxov, kým Sainz zvolil taktiku s dvomi prípravnými kolami, ktorá bola lepšou voľbou. Tak sa stalo, že pomaly jazdiaci Španiel sa v prvom sektore držal pred Charlesom a zavadzal mu.

„Popravde, v Q1 a Q2 som neodviedol dobrú prácu a nejazdil som dobre. Nedarilo sa mi všetko poskladať dokopy. V Q3 sa mi to však väčšinou podarí. Bohužiaľ, v tomto prípade som môj druhý pokus v Q3 zahájil bez prípravného kola, keďže sa blížil dážď. Musel som na to okamžite tlačiť, čo pneumatikám nepomohlo a tiež som sa v prvom sektore ocitol za Carlosom. Dúfam, že ako tím sa na to pozrieme, pretože nás to stálo dosť času,“ povedal po kvalifikácii nespokojne Leclerc.

„Je to tak, ako to je. Preteky sú v nedeľu a myslím si, že by som mal mať celkom dobré pretekárske auto. Trochu som obetoval kvalifikačné tempo v prospech toho pretekového, takže uvidíme, ako to dopadne,“ dodal Charles.

Carlos Sainz však ukázal, čo bolo možné. Rodák z Madridu bol v kvalifikácii o jednu desatinu rýchlejší než Leclerc. Aj vďaka lepšej príprave a chladnejšej hlave sa dostal na piate miesto, s ktorým, ako sám povedal, nebol úplne spokojný.

Sainz stratil na Leclerca v Bahrajne 15 stotín sekundy – napriek faktu, že Španiel zajazdil dva rýchle pokusy, kým Leclerc len jeden – a v Džidde dokonca viac ako pol sekundy. Očakávalo sa, že Ferrari by mohlo byť silné zvlášť v sobotu, ale uvidíme, aké prekvapenie nám Scuderia pripraví tentokrát.

„Bolo to dosť zložité, ale ak mám byť úprimný, mám pocit, že sme dosť konkurencieschopní. Skrátka som to v prvom pokuse v Q3 nedokázal poskladať,“ hovorí Leclerc.

„Je to teda trochu moja chyba, pretože v Q3 skrátka musíte dať všetko dokopy za každých okolností. Mohli sme to optimalizovať lepšou komunikáciou, ale ani ja som dnes neodviedol dobrú prácu,“ priznal monacký pretekár.

Nech to teda vyzerá akokoľvek pesimisticky, podľa Leclerca na tom červené monoposty nie sú v Albert Parku tak zle. Nemalo by to vraj byť také zlé ako v Džidde, ale štart za Aston Martinami a Mercedesmi určite nepomôže, keď uvážime problémy Ferrari v pretekovom tempe.

„Nie som veľmi spokojný so svojou jazdou, ale nepanikáril by som. Mohol som stratiť tak dve alebo tri desatiny, ale to by som musel zajazdiť lepšie. Auto nebolo také zlé, vlastne som mal v ňom celkom dobrý pocit. Tento víkend sme urobili zmeny, ktorých cieľom bolo zlepšiť pretekové tempo,“ povedal Leclerc na záver.