logo F1online.sk

Sainz sa obáva dažďa, Norris kritizuje počínanie Ocona

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl29. 8. 2020

McLaren v šiestom zo siedmich doterajších pretekov postúpil s obomi autami do Q3, napriek tomu vládlo v garáži mierne sklamanie. Carlosovi Sainzovi ani Landovi Norrisovi nevyšlo ideálne posledné merané kolo kvalifikácie, a preto obsadili „len“ siedme a desiate miesto.

Carlos Sainz opäť zdolal mladšieho tímového kolegu a kvalifikačnú bilanciu upravil na 3:4 zo svojho pohľadu. Vďaka rýchlemu prvému pokusu v Q1 si ušetril jednu sadu pneumatík, a preto mohol v tretej časti absolvovať dva pokusy na čerstvej zmesi. V tom prvom bol najrýchlejší v prvom sektore, no nie úplne vydarený výjazd z poslednej zákruty ho odsunul na konečné siedme miesto.

„Dobrá kvalifikácia. Z auta som vyťažil maximum a zo siedmeho miesta máme šancu vyzvať Renaulty, na ktoré sme dnes žiaľ nemali. Budeme pozorne sledovať aj radar, pretože počasie sa v Spa môže zmeniť veľmi rýchlo. Sobota bola vydarená, naša úloha však ešte nie je splnená, pretože body sa rozdávajú až v nedeľu,“ povedal Carlos Sainz, ktorý po kvalifikácii prezradil, že jazdil so „super-nízkym“ prítlakom. „Zvolili sme nastavenie so super-nízkym prítlakom, čo znamená, že v prípade dažďa možno budeme trpieť.“

Španiel si pochvaľoval predovšetkým fakt, že až za ním budú na štarte stáť oba Racing Pointy. „Dosiahli sme zrejme najlepší možný výsledok. Všetky autá pred nami sú rýchlejšie v kvalifikácii i pretekoch. Na Renault strácame celý víkend tri desatiny, čiže bude ťažké ich zdolať. Je pre mňa príjemným prekvapením, že som sa kvalifikoval pred obomi Racing Pointami. Som si však istý, že to nenechajú len tak, a preto nás čaká zajtra veľká bitka. Aspoň sme pred ňou približne niekde v strede.“  

Lando Norris tretíkrát po sebe balansoval v Q2 na hrane vypadnutia a opäť tam postúpil z desiateho miesta. Kým pred týždňom sa do Q3 pretlačil o dve tisíciny na úkor Sebastiana Vettela, teraz ho od jedenásteho Kvjata delilo len osem tisícin.

Na desiatom mieste bude Lando napokon stáť aj na štartovom rošte. Po kvalifikácii mal, a zrejme právom, ťažké srdce na Estebana Ocona kvôli incidentu z prípravného kola pred poslednými pokusmi v Q3. Ocon totiž v druhom sektore doslova zastavil na trati. Je to tradičná hra, ktorú sme zažili ešte pre rokom v Monze, keď jazdci nechcú poskytnúť protivníkovi za sebou vzduchový vak na rovinkách. Kvôli spomaleniu Ocona jednak Norris prišiel o vzduchový vak, pretože musel obehnúť Francúza, aby vôbec stihol svoje merané kolo, a zároveň si pokazil prípravné kolo na zahriatie pneumatík.

„V prípravnom kole išli oba Renaulty predo mnou extrémne pomaly. Nemáme povolené ísť bezdôvodne tak pomaly ako Ocon. Z jeho strany to bolo nebezpečné, veď prakticky zastavil uprostred trate. Dá sa pochopiť, keď v poslednej zákrute všetci spomalia. To je bežné. Ale nie toto. V pravidlách je to zrejme niekde v šedej zóne. Podľa mňa to však nebolo v poriadku,“ povedal Lando Norris na margo konania Estebana Ocona. Renaulty si mohli dovoliť spomaliť, pretože už po prvých pokusoch mali na konte dobré časy, kým Norris sa musel ponáhľať, pretože prvé kolo v Q3 absolvoval na použitej zmesi a potreboval rýchlejší čas. Ocon sa ešte po kvalifikácii pochválil, že takto mal aspoň on vzduchový vak od Norrisa…

„Urobil som, čo som mohol. Som sklamaný z desiateho miesta, pretože to mohlo byť aj oveľa lepšie. Stále však nie sme v zlej pozícii pred nedeľou,“ dodal mladý Brit, ktorého môže tešiť aspoň fakt, že len on, Mercedesy a Max Verstappen zatiaľ ani raz v sezóne nechýbali v Q3.

McLaren naposledy v Spa bodoval ešte v roku 2016, a v nedeľu to chce zmeniť. „Je veľmi pozitívne, že sme opäť s obomi autami postúpili do tretej časti kvalifikácie. Je to dôkaz, že náš balík funguje na akomkoľvek type okruhu. Ak sa pozrieme na tesný stred poľa, tak sme na veľmi dobrých štartových pozíciách. Mrzí nás akurát kvalifikácia Landa, pretože mal na lepší výsledok. Predpoveď počasia na nedeľu nie je v tejto chvíli jasná, no som si istý, že nás čakajú vzrušujúce preteky,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.