Som trochu šokovaný, priznáva Albon po zisku prvého bodu
Alex Albon bol po predsezónnych testoch pomerne skeptický. Monopost sa podľa neho zlepšil vo viacerých ohľadoch, no boj o majstrovské body mal byť naďalej na dlhé lakte. Nakoniec sa thajsko-britskému jazdcovi pošťastilo už na prvých pretekoch, čo ho nesmierne teší.
Skúsenejší z dvojice pilotov Williamsu sa na štarte postavil na pätnástu priečku. V úvodných kolách si polepšil o štyri pozície a už atakoval bodovanú desiatku. Do nej ho v konečnom dôsledku posunul Esteban Ocon, ktorý dostal až tri penalizácie, a pomohlo mu aj odstúpenie Charlesa Leclerca.
Alex Albon sa do hodnotenia pretekov pustil veľmi veselo. “Je to tak trochu šok!” priznal nadšene. “Mali sme veľmi dobrý štart, získal som pár pozícií. Stavili sme na veľmi dobrú stratégiu a boli sme flexibilní.”
“Keby ste mi pred víkendom povedali, že bodujeme, tak by som… Nuž, neviem, čo by som vám spravil,” pokračoval sebe svojským spôsobom a so širokým úsmevom. “Bolo to niečo výnimočné. A nie len pre mňa, ale aj Logan bol dosť rýchly. Obaja sme bojovali.”
Mladý Američan sa dočkal veľkej poklony od svojho tímového kolegu. “Bol veľmi rýchly už od testov a tréningov, ktoré odjazdil vlani. Vidíte na ňom, že má prirodzenú rýchlosť. Určite ma bude držať v strehu.”
Piloti po príchode do F1 si musia dlho zvykať na prácu s inžiniermi, ale aj v tomto má Sargeant vynikať. “Je to skvelé, lebo dáva dobrú spätnú väzbu. Vie, čo nás obmedzuje a na čom musíme popracovať. Zatiaľ mu chýbajú skúsenosti, ale má to potrebné cítenie. Keď posúvame naše dojmy tímu v továrni, hovoríme rovnakým jazykom.” Samozrejme, tým nemyslí angličtinu, ale spoločný jazyk pilotov a inžinierov.
Ale späť k samotným pretekom, v ktorých sa Albon musel vysporiadať s vetrom. Monopost Williamsu je naň obzvlášť citlivý. “V skutočnosti to boli náročné preteky. Myslím, že pre ten vietor mali všetci pocit akejsi útržkovitosti.” Auto sa chvíľu správalo dobre, no následne zafúkal vietor a jazdec sa musel adaptovať. “Bolo to ešte komplikovanejšie, keďže sme jazdili s nízkym prítlakom. Za týchto okolností sme boli rýchli, takže som na to veľmi pyšný.”
Práve nastavenie na nízky prítlak považuje za dôležité. “Musíte jazdiť s menším množstvom prítlaku,” pokračoval aj trochu pobavene. “Na rovinkách som bol o 8 km/h rýchlejší ako AlphaTauri a o štyri kilometre ako všetci ostatní vrátane Red Bullov.”
Keď mu pneumatiky začali odchádzať, mal čo robiť, aby sa neprepadol. V závere naňho tlačil Júki Cunoda, ktorému v cieli chýbala len jedna sekunda. “Tento víkend som mal teda nastavenie na nízky prítlak. Počas posledných kôl som mal rovnaký pocit ako počas celého minulého roka. Takže nič nové,” smeje sa na margo údajného trápenia v závere.
Sargeanta teší úspešný debut
Logan Sargeant nakoniec vyhral bitku nováčikov a obsadil dvanáste miesto. Po vypadnutí v Q1 štartoval šestnásty, keďže mal veľkú smolu. Lando Norris postúpil s rovnakým časom len vďaka tomu, že svoje kolo zajazdil skôr.
“Kvalifikáciu mám najradšej. Postúpiť do Q2 by bolo skvelé, mohol by som na to ešte trochu zatlačiť, ale ak mám byť úprimný, tie preteky som miloval,” hovorí Američan, ktorý si nakoniec polepšil o štyri priečky a chvíľami dokonca jazdil na bodoch. “Páčila sa mi každá sekunda, súboje na trati, ale výnimočný bol štart s prvým kolom.”
“Len som hľadal voľný priestor a snažil som sa ho vyplniť,” opisuje tradičný prvokolový tetris. “Nedobýjal som sa tam nasilu, skrátka to prišlo ku mne. Naozaj som si to užil, bola to veľká zábava.”
Z Bahrajnu odchádzal o to spokojnejší, že Williams má na konte prvý bod. “Všetko prebehlo hladko. Naozaj ma teší, akú sme mali s Alexom rýchlosť. Náš tím v priebehu víkendu odviedol fantastickú prácu a tú rýchlosť našiel. Po testoch sme azda nečakali, že sa ocitneme tu, no je to dôkaz práce celej stajne. Na všetkých som veľmi pyšný.”