V Silverstone chcú štvordňový víkend: Poďme to zväčšiť a urobme z toho poriadny festival | Magazín F1 - F1online.sk

V Silverstone chcú štvordňový víkend: Poďme to zväčšiť a urobme z toho poriadny festival

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Rozdeliť akciu na všetky tri dni a prilákať viac fanúšikov na veľkú cenu aj v piatok, toto je agenda Formuly 1 v posledných rokoch, ktorú stelesňuje šprintový formát. Briti by však chceli ešte niečo odlišné, a síce rozšíriť víkendovú párty aj na štvrtok.

Jeden z najpopulárnejších podnikov vôbec. Vlani padol v Silverstone divácky rekord, keď víkendová návšteva prekročila 400-tisíc divákov a 100-tisíc v priebehu každého dňa súťažného víkendu. Nie je preto prekvapením, že sa Angličania pohrávajú s myšlienkou rozšíriť víkendovú párty aj na štvrtok.

Pre inšpiráciu nemusia chodiť ďaleko, napríklad v Austrálii niečo také už majú a v Albert Parku sa jazdí aj vo štvrtok, keď sa po trati preháňajú piloti tunajších sérii ako V8 Supercars, Porsche Carrera Cup či S5000.

„Chceme víkend predĺžiť,“ prehlásil jednoznačne výkonný riaditeľ Silverstone Stuart Pringle. „Usilovne pracujem na tom, aby som presvedčil Formulu 1, podľa mňa skrátka musia zmeniť formát víkendu. Hovoria: ‚Nuž, viete, je to na FIA, oni musia vyskúšať systémy a podobné veci.‘ Tak nech to urobia o deň skôr.“

„Poďme toho urobiť viac vo štvrtok. Je veľa ľudí, ktorí chcú prísť a niečo vidieť. Tri dni skrátka nestačia.“

„Poďme to zväčšiť, poďme z toho urobiť najlepšiu časť týždňového festivalu. Ľudia prídu do Silverstone v utorok, rozložia stany a je to!“ vyzýva Pringle.

Na britskom okruhu, podobne ako na väčšine podujatí, nemajú žiadny problém s predajom lístkov. Podujatie bolo s niekoľkomesačným predstihom vypredané (vraj s výnimkou niektorých „drahších“ vstupeniek) a rovnaké správy prichádzajú aj od promotérov ďalších veľkých cien.

Pringle si však sám pamätá časy, keď to tak vôbec nebolo. S odstupom času priznáva, že pred pár rokmi bola budúcnosť podujatia na Silverstone skutočne ohrozená, kým dnes o tom nemôže byť ani reč. Prehlásil, že došlo „k veľkému obratu“ po tom, čo šport prevzala Liberty Media, pričom si trochu kopol aj do bývalého šéfa Bernieho Ecclestona.

„Že vypredáte nedeľu je dnes prakticky isté,“ prehlásil Pringle. „Sobotu sa nám podarilo vypredať ešte pred niekoľkými rokmi a teraz sme už takmer vypredali aj piatok. Práve tam je váš zisk. A keď nevygenerujete zisk – pán Ecclestone –, nemôžete investovať do infraštruktúry.“

„BRDC (Britský klub automobilových pretekárov, pozn. red.) nedokázalo vygenerovať zisk za 40 rokov organizovania veľkej ceny. Teraz môžem s potešením povedať, že majitelia športu majú rozumný postoj a nie je v ich záujme zlikvidovať promotérov. Sami uznali, že BRDC vracia všetky peniaze späť v podobe investícií do zariadení,“ povedal Pringle.