logo F1online.skF1online.sk

Šéf Silverstonu nie je nadšený z predaja lístkov, ukazuje na Verstappenovu dominanciu

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala20. 6. 2024

Do Veľkej ceny Veľkej Británie zostávajú posledné dva týždne, a tak organizátor má už celkom dobrú predstavu, ako to bude vyzerať za tribúnach. Šéf okruhu v Silverstone Stuart Pringle však nie je od radosti celý bez seba. Pre Verstappenovu dominanciu sa lístky nepredávajú podľa predstáv.

Pandémia a s ňou spojený zákaz verejných podujatí naštartoval apetít športových fanúšikov, ktorí po návrate do normálu vypredávali jedno podujatie za druhým. V roku 2022 bol o lístky najväčší záujem v histórii a viac než 140-tisíc ich išlo na odbyt hneď po spustení predaja. Vlani zas do Silverstonu prišlo neuveriteľných 480-tisíc ľudí.

Pred touto sezónou sa organizátor rozhodol mierne znížiť počet lístkov, keďže má pocit, že preplnený okruh by mohol pokaziť ľuďom zážitok z veľkej ceny, ale aj napriek tomu v posledných dňoch pred štartom pretekov musí rozbehnúť intenzívnu kampaň na dopredaj posledných vstupeniek.

Ošiaľ sa zrejme skončil a všetko sa vracia do normálu spred covidovej éry. Môže za to však aj dominancia Maxa Verstappena a fakt, že zatiaľ s ním žiaden Brit v padoku nebojuje o majstrovský titul.

“Z historického pohľadu sme vždy museli propagovať podujatie až do poslednej chvíle, ale po covide došlo k jasnému nárastu,” hovorí šéf Silverstonu Stuart Pringle. “To nebolo nič špecifické pre motoršport alebo Formulu 1. To isté sme videli aj pri iných športoch a zábavných podujatiach.”

Pri iných podujatiach sa nárast zastavil a Formula 1 nie je výnimkou, hoci dôvody môžu byť trochu iné. “Ak je vysoká pravdepodobnosť toho, že víťaz bude taký istý, a zároveň sa zo športu vytratí nepredvídateľnosť, tak to zmierňuje napätie. Minulý rok bol na jedno kopyto, keďže jeden tím dominoval. Táto sezóna sa začala v rovnakom duchu.”

“Teraz sa už vývoj azda otáča a uznávam, že niekoľko rokov v šampionáte dominoval britský jazdec, ale to nám ako britskému organizátorovi tak nevadilo! Keď však dominuje Red Bull, je to určite náročnejšie,” poznamenal Pringle. “A ako organizátor si musíte nastaviť aj správnu stratégiu cenotvorby.”

Mnohým fanúšikom sa ceny zdajú byť privysoké. “Z pozície organizátora by ste mohli veci urýchliť znížením cien. My však musíme platiť drahé účty, nehovoriac o usporiadateľskom poplatku. Treba si teda nastaviť stratégiu a zabezpečiť, že bude fungovať, s čím sme v pohode.”

Keď sú drahé lístky ešte drahšie

Organizátor si môže výraznejšie pomastiť kapsy, ak sa viac ľudí rozhodne nakupovať lístky krátko pred samotným podujatím. Vlani totiž veľká cena zaviedla dynamické nastavovanie cien; čím neskôr si lístky kúpite, tým za ne viac zaplatíte. Na tento systém sme už dávno zvyknutí z nákupov leteniek či ubytovania.

Fanúšikovia však zostali výrazne zaskočení, keď platforma na predaj vôbec nefungovala, na lístky boli dlhé čakacie rady a zatiaľ čo ste sledovali, koľko ľudí zostáva v “rade” pred vami, cena za tú istú vstupenku sa v priebehu 20 minút zvýšila pokojne aj o 30 percent. A to ak vás systém z “čakačky” z neznámych dôvodov nevyhodil. Mnohí diváci tak lístky kupovali s výraznou prirážkou, hoci s nákupom vôbec nečakali na poslednú chvíľu.

Pringle však systém obhajuje a porovnal ho s niektorými britskými barmi, ktoré v piatok a v sobotu nastavia vyššie ceny ako po zvyšok týždňa. “My sme organizátor. My musíme motivovať ľudí, aby sa vzdali svojich peňazí. My v tomto biznise potrebujeme peniaze a musíme vedieť, či dokážeme zaplatiť za naše faktúry. Nemám žiadny problém s takouto motiváciou ľudí a s odmeňovaním ich za skorý nákup.”

“Ak sa neskoro rozhodnete prísť, robíte to s vedomím, že to bude niečo stáť. Majú možnosť rozhodnúť sa, či sa podujatia zúčastnia za danú cenu. Aj dnes si však môžete kúpiť trojdňový lístok vrátane piatkovej noci s koncertom Stormzyho, Petea Tonga, Rudimental a ďalších, k čomu máte sedenie na tribúne na celý víkend za 359 libier. Jeden futbalový zápas vás stojí sto libier.”

“Takže hodnota v tom je. Dôkazom toho je 488-tisíc ľudí, ktorí po minuloročnej návšteve mali tento pocit. Myslím si teda, že to funguje,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia