McLaren kázal Norrisovi, aby „dostal Verstappena“. Marko sa na tom zabával


Od McLarenu sa v Las Vegas očakával ústup z obvyklých pozícií. Tento tím nikdy nebol na Stripe zvlášť úspešný, ale keď Lando Norris získal v kvalifikácii pole position, pričom to mal dokázať s oveľa väčším náskokom, monopost MCL39 razom získal status najsilnejšieho auta na trati. V nedeľných pretekoch ho však opäť stratil.
McLaren sa v nedeľných pretekoch snažil manažovať stenčujúce sa titánové plôšky pod svojím monopostom. Do prenosu sa nedostali ani zďaleka všetky vysielačky, ale objavila sa aj tá, podľa ktorej mal Norris dupnúť na plyn a predbehnúť Verstappena. Znelo to dosť paradoxne vzhľadom na množstvo predchádzajúcich správ o nutnosti manažovať problém. Zareagoval na to aj sám Norris, keď inžinierovi povedal: „Ako to myslíš, že mám dostať Maxa? Sme skrátka pomalí.“
Správa o tom, že McLaren sa pokúsi zaútočiť na Verstappena, sa však dostala aj do uší samotného pilota, ktorý na to náležite zareagoval. „Max si poľahky dokázal držať tempo monopostov za ním a šetriť pneumatiky. Taktiež sme na trati zostali dlhšie než všetci ostatní,“ povedal poradca Red Bullu Helmut Marko po pretekoch pre nemeckú Sky.
„Samozrejme, vedeli sme, v akom stave sú pneumatiky našich súperov. Bolo veľmi zábavné počuť správu od McLarenu: ‚Zaútoč na Maxa a predbehni ho.‘ Ale ten následne jazdil jedno najrýchlejšie kolo za druhým, aby dal každému na známosť, ako sa veci majú,“ dodal s úsmevom Marko.
Samozrejme, správu, ktorú dostal od inžiniera Norris, tím pretlmočil aj Verstappenovi, ktorý následne zvýšil tempo a nedovolil McLarenu, aby sa priblížil. „Max to urobil s obrovskou sebadôverou a ľahkosťou. Nemal najmenšie problémy. Lando ich v závere mal, keďže jazdil o dve alebo tri sekundy pomalšie časy. Bohužiaľ, nemal za sebou nikoho, kto by to dokázal využiť,“ povedal Marko, ktorý v tom čase ešte netušil, že oba McLareny budú z pretekov diskvalifikované.
„V poslednom kole zajazdil s veľkým náskokom najrýchlejšie kolo pretekov. Nepresvedčíte ho, aby to nerobil, aj keď je to riskantné. Preteky sme však mali pod kontrolou rovnako ako degradáciu pneumatík. Na trati sme vydržali najdlhšie a Max má vždy niečo v rezerve,“ dodal poradca Red Bullu.







