logo F1online.skF1online.sk

Verstappenov inžiniersky tím počíta straty. Odchádzajú ďalší traja dôležití ľudia

Max Verstappen a Tom Hart
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 20:00

Každá úspešná dynastia musí zaplatiť daň za svoj úspech. Skôr či neskôr sa príliv víťazstiev zastaví a súperi budú lákať najdôležitejšie komponenty úspechu šampiónov. Dvojnásobne to platí v tomto období, keď do hry vstupujú finančne veľmi silné tímy Audi a Cadillac. Navyše, po šnúre úspechov je prirodzené, ak sa ľudia chcú posunúť vyššie alebo hľadajú nové výzvy. Presne to sa vraj teraz odohráva v tábore Maxa Verstappena.

Prvá vlna odchodov postihla tím v minulom roku, keď sa za novými výzvami pobrali popredné osobnosti stajne. Adrian Newey zamieril do Aston Martinu, Jonathan Wheatley sa stal šéfom Audi, hlavný stratég Will Courtenay sa pobral do McLarenu a ešte predtým Milton Keynes zamával Rob Marshall.

Red Bull už stratil svoju niekdajšiu dominanciu, ale stále ide o víťazný tím, čo potvrdil aj v tejto sezóne. Odchody však neustávajú. V tejto sezóne sme sa už z médií dozvedeli, že posádku Maxa Verstappena opustil hlavný mechanik Matt Caller, ktorý zamieri k Jonathanovi Wheatleymu do tábora Audi. Obvykle dobre informované holandské zdroje okolo známeho novinára Erika van Harena tvrdia, že na odchode sú aj muži z najužšieho inžinierskeho tímu štvornásobného šampióna.

Pretekový inžinier, v prípade Maxa Gianpiero Lambiase, stojí na čele širšieho inžinierskeho tímu. GP si však so svojím jazdcom bude musieť v budúcom roku zvykať na nových kolegov. O odchode Michaela Manninga ako riadiaceho inžiniera sa už hovorilo, ale podľa posledných informácií sú na odchode aj výkonnostný inžinier Tom Hart a motorový inžinier David Mart.

V odchodoch by mohol mať opäť prsty Jonathan Wheatley (prípadne hlavný mechanik Lee Stevenson, ktorý je taktiež súčasťou nemeckého tímu), ktorý do Audi prilákal Callera a podľa medializovaných informácií sa stane novým šéfom Davida Marta. Tom Hart sa podľa holandských zdrojov sťahuje do Williamsu, kde mu James Vowles ponúkol vyššiu funkciu.

Red Bull tak bude hľadať náhradu do inžinierskeho tímu holandského pretekára. Zatiaľ nie je známe, kto by mal nahradiť odchádzajúcich ľudí, ale predpokladáme, že stajňa z Milton Keynes bude opäť povyšovať zvnútra vlastnej organizácie.

Súvisiace články

Diskusia