logo F1online.sk

Audi v nábore nových zamestnancov nenapreduje podľa predstáv

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 1. 2023

Hoci Audi vstúpi do kolotoča Formuly 1 až v roku 2026, už teraz sa pochopiteľne snaží získať čo najväčší počet zamestnancov. Pri hľadaní pracovnej sily poškuľuje po pracovníkoch z konkurenčných tímov, čo je ťažšia úloha než by sa mohlo zdať.

Audi potvrdilo svoj zámer vstúpiť do kráľovnej motoršportu už v auguste minulého roka, no spočiatku len ako dodávateľ pohonných jednotiek. Až na jeseň uzrela svetlo sveta informácia, že svoje sily spojí so Sauberom.

Technický riaditeľ Audi Stefan Dreyer však v rozhovore pre nemecký Motorsport Magazine uviedol, že nemecký celok začal zháňať nových zamestnancov už niekoľko mesiacov predtým, ako nadviazal komunikáciu s tímom z Hinwilu.

Dnes má Audi vyše sto zamestnancov, no toto číslo bude v blízkej budúcnosti určite výrazne rásť. Spoločnosť ale pripúšťa, že v nábore nových pracovníkov nemusí byť taká úspešná ako napríklad Red Bull, ktorý do novej motorárne zlanáril už približne 350 ľudí – mnoho z nich zrejme z Mercedesu.  

„Najprv musíme nájsť 300 až 400 zamestnancov do Neuburgu an der Donau [motorárne Audi] a začleniť ich,“ povedal Stefan Dreyer. „Je to prinajlepšom herkulovská úloha. V Red Bull Powertrains už pracuje asi 350 ľudí. Milton Keynes je však 30 míľ od Brixworthu [kde svoje motory vyvíja Mercedes].

Audi sa však po nových zamestnancoch nemusí obzerať len v Red Bulle a Mercedese. „Know-how“ ako robiť motory majú aj stajne so sídlom na starom kontinente – Ferrari a Renault – či japonská Honda.