logo F1online.skF1online.sk

Andretti už má podpísanú zmluvu s dodávateľom pohonných jednotiek, zrejme ide o Renault

Michael Andretti
© Andretti Autosport
Tomáš Masár
Tomáš Masár6. 1. 2023

Včera uzrela svetlo sveta informácia, že Michael Andretti, bývalý pilot McLarenu a syn legendárneho Maria Andrettiho, našiel kľúčového partnera pre vstup do F1, ktorým je spoločnosť General Motors. Pokiaľ sa Andrettimu a GM podarí dostať sa na štartový rošt, tím zrejme bude niesť názov Andretti Cadillac Racing. Hoci ešte Andrettiho vstup do súťaže vôbec nie je istý, má už zazmluvneného aj potenciálneho dodávateľa pohonných agregátov. Podľa všetkého ide o Renault.

Dôvod je popritom jednoduchý. Renault je dodávateľ s najmenším počtom odberateľov a je teda akémukoľvek prichádzajúcemu tímu do F1, ktorý nie je továrenským tímom, povinný dodať svoje pohonné agregáty.

„Na začiatok máme podpísanú dohodu s dodávateľom pohonnej jednotky,“ uviedol riaditeľ General Motors Mark Reuss pre RacingNews365.com. „Potom, o niečo neskôr, prinesieme aj veľa vlastných odborných znalostí a v budúcnosti čo to vytvoríme,“ naznačil.

Zahraničné médiá špekulujú, že prípadná spolupráca s Renaultom by nemusela mať dlhé trvanie. Andretti Cadillac by v roku 2026 mohol nadviazať partnerstvo s Hondou, za predpokladu, že by chcela byť súčasťou kolotoča Formuly 1.

Japonci v F1 v súčasnosti nie sú prítomní ako dodávateľ motorov, no v skutočnosti stále spolupracujú s Red Bullom, a to až do roku 2025. Odvtedy by sa chcel tím z Milton Keynes zrejme spoliehať plne na seba.

To, že Honda, ktorá spolupracuje s General Motors v iných sériách, ako aj mimo motoršportu, by mohla od roku 2026 započať spoluprácu s Andretti Cadillac, nepriamo naznačil aj Reuss.

„S Hondou máme uzavreté veľké partnerstvo, spolupracujeme na úrovni elektromobilov a taktiež s Hondou súťažíme aj v sérii IndyCar [kde je General Motors zastúpená prostredníctvom Chevroletu].“

„Prechovávame voči sebe prirodzený rešpekt a máme dobrý vzťah, s Hondou sa spolupracuje bezproblémovo. Čo sa však týka motorov, o tom sa budeme rozprávať až o niečo neskôr,“ dodal Reuss.

Súvisiace články

Diskusia