Andretti tvrdí, že schválenie jeho vstupu do F1 je už “veľmi blízko” | Magazín F1 - F1online.sk

Andretti tvrdí, že schválenie jeho vstupu do F1 je už “veľmi blízko”

fotka k článku undefined
zdroj: Andretti Autosport

Michael Andretti, syn legendárneho Maria Andrettiho a bývalý pilot McLarenu, dúfa, že Medzinárodná automobilová federácia (FIA) a existujúce stajne zmenia svoj postoj a umožnia mu vstúpiť s vlastným tímom do najvyššej motoristickej súťaže. Rokovania vraj rýchlo napredujú a k dohode by mohlo dôjsť už v nasledujúcich týždňoch.

Americký celok by sa rád stal jedenástym tímom štartového poľa. Napomôcť by mu v tom mala spoločnosť Group 1001, ktorá už sponzoruje Andrettiho tím v IndyCar, a spoločnosť Guggenheim, vlastniaca bejzbalový tím LA Dodgers. Tá je vraj ochotná zaplatiť vstupný poplatok vo výške 200 miliónov dolárov.

Michael Andretti je aj vďaka podpore týchto skupín optimistický a verí, že dostane zelenú – a to už čoskoro. „Dúfame, že dostaneme zelenú počas najbližších pár týždňov. To by bol určite pekný vianočný darček,uviedol pre IndyStar.com pri príležitosti prvého výkopu pre novú továreň Andretti Global, ktorej veľkosťou sa vraj nevyrovná ani Gestione Sportiva v Maranelle.

Čo ho však napĺňa takým optimizmom? Celý rok z rôznych strán počúvame, že Formula 1 nemá o jedenásty tím veľký záujem, a niektoré tímy ešte menší. Napríklad šéf Mercedesu Toto Wolff argumentuje trieštením príjmov a zdôrazňuje, že vstupný poplatok 200 miliónov vôbec nestačí. Prípadný nový tím musí do efjednotky investovať alebo zvýšiť jej hodnotu minimálne na takú úroveň, aby sa príjmy jednotlivých tímov nescvrkli. Mať v pase a na prihláške americkú vlajku vraj zďaleka nestačí, hoci Liberty Media baží za americkými dolármi.

Podľa výkonného riaditeľa Group 1001 Dana Towrissa vraj kráľovná motoršportu nie je skutočne taká odmietavá, ako by sa mohlo zdať. „Myslím si, že vyjadrenia, ktoré sú vyťahované z rozhovorov, nie vždy hovoria celý príbeh. Prebieha množstvo rokovaní. My nechceme predbiehať a ani sa nesnažíme využívať médiá ako nástroj na ovplyvňovanie. Oni majú isté očakávania, ako by ľudia s nimi mali rokovať, a my to rešpektujeme.“

Andretti nemá veľmi na výber, len sa pokúsiť dohodnúť s tímami, F1 a FIA. V padoku totiž nenájdete majiteľa, ktorý by bol ochotný Andrettimu odovzdať svoju stajňu, určite nie v dnešnej dobe, keď každá dramaticky naberá na hodnote. Andretti dokonca prezradil, že ani po smrti Dietricha Mateschitza AlphaTauri “nemá záujem” predať tím.

„Ale pracujeme každý deň. Zostávam optimistický, blížime sa k dohode. Ešte sme nedostali súhlas, ale už sme naozaj blízko, dodáva Andretti. „Chceme dosiahnuť niečo, čo sa ešte nikomu nikdy nepodarilo. Chceme byť súčasťou všetkých typov automobilových pretekov, od Le Mans cez Monako až po Indy 500 a Daytonu 500.“