logo F1online.sk

Andretti: Videli sme, že Ferrari porobilo hlúposti

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 12. 2022

Po dvojročnom pôste sa Ferrari opäť podarilo zvíťaziť. Stajňa z Maranella sa po dvoch ťažkých rokoch vrátila tam, kam jej šéf Mattia Binotto sľuboval. Ten sa však už „nedožije“ naplnenia ďalšieho veľkého cieľa Scuderie – majstrovskej korunovácie. A práve to zrejme bossovi Ferrari zlomilo väz. V Maranelle teraz čakajú na nového šéfa a sme zvedaví, čo Scuderii prinesie. Nedočkavý je aj bývalý pilot Mario Andretti, ktorý sa zároveň pýta, či bolo naozaj nevyhnutné vymeniť šéfa.

Ferrari vyzeralo na začiatku sezóny veľmi dobre. Pri niektorých záverečných podujatiach sme sa však nevedeli ubrániť dojmu, či sa tento legendárny tím nevracia späť do stredu poľa. Nič to však nemení na tom, že Ferrari vyhralo v roku 2022 štyri preteky a dvanásťkrát stálo na pole position.

„Bolo naozaj nevyhnutné vymeniť vedúceho človeka?“  pýta sa šampión zo sezóny 1978 Mario Andretti pre Gazzetta dello Sport. „Potrebovali by ste viac informácií, aby ste to mohli kvalifikovane posúdiť, ale je mi jasné, že potreba zmeny tu bola zvlášť po strategickej stránke.“

„Keď máte také rýchle auto, nemusíte šalieť a zúfalo sa snažiť urobiť niečo inak. Niekoľkokrát sa stalo, že kým súperi vytiahli mäkké gumy, Ferrari sa rozhodlo obuť stredne tvrdé alebo tvrdé. Niečo také top tímy nerobia. Nemusíte zakaždým ukazovať, že ste najmúdrejší na svete,“ hovorí Andretti.

Ferrari však nakoniec veľakrát urobilo pravý opak. „Videli sme, že porobili hlúposti. Neviem, kto bol za to zodpovedný, ale systém treba zmeniť.“

„Jazdci sa musia viac zapojiť, len oni totiž vedia, čo robia pneumatiky. Len keď si spomeniem na to, ako Charlesa Leclerca poslali na trať v Brazílii s intermediálkami – mamma mia!“ zvolal Mario.

„Pre mňa je jasné, že Ferrari má všetko potrebné, aby bolo konkurencieschopné, až kým sa u nich sem-tam neobjaví nejaké ľudské zlyhanie. Myslím si, že sa až príliš spoliehajú na dáta a technológie. Počítače sú v poriadku, ale niekedy tiež potrebujete skúsenosti.“

„Očakávam, že v roku 2023 uvidíme silné Ferrari, čo je pre Formulu 1 dobré. Keby som si mohol vybrať auto na nadchádzajúcu sezónu, spomedzi troch top tímov by som si zakaždým vybral Ferrari. Je to riziko, ale príjemné. Ferrari zostane Ferrari, každý tam chce pracovať. Keď sa stanete jazdcom Ferrari, celá vaša kariéra nadobudne úplne nový rozmer,“ dodal jeden z dvoch amerických šampiónov Formuly 1.