Podľa Leclerca Ferrari so zastávkou blafovalo: Oblbli sme ich
Charles Leclerc hrdinom Ferrari. Na niečo také by si pred pretekmi málokto stavil, ale monacký pretekár dokázal počas nedeľnej Veľkej ceny Abú Zabí zdolať Sergia Péreza na trati, čím zabránil tomu, aby Red Bull prvýkrát vo svojej histórii obsadil v jazdeckom šampionáte prvé a druhé miesto. Pozícia vicemajstra tak nakoniec patrí Charlesovi, ktorý si ju však v posledných pretekoch sezóny musel naozaj vydrieť.
Ferrari strategicky prešlo cez rozum Red Bullu. Rozhodujúcim okamihom v boji o celkové druhé miesto bol moment, keď Charles Leclerc dostal do vysielačky správu, aby urobil opak toho, čo Sergio Pérez. To znamená, že ak Checo zostane na trati, musíš prísť do boxov a keď pôjde do boxov, zostaň na trati.
Red Bull nakoniec zareagoval a Mexičana povolal druhýkrát do boxov, čo Charlesa postavilo pred náročnú úlohu odjazdiť 36 kôl dlhý záverečný stint a ešte za sebou udržať Péreza, ktorý sa rýchlo blížil. Keď si spomenieme, ako Ferrari tento víkend i neraz v predchádzajúcom priebehu sezóny priam požieralo svoje pneumatiky, stála pred Leclercom naozaj náročná úloha. Charles však držal stabilné tempo a nakoniec mu to vyšlo v podstate na kolo presne.
Skončil tak druhý nielen v nedeľných pretekoch, ale nakoniec aj v celkovom hodnotení šampionátu, za čo sa mu určite ujde aj nejaká tá finančná odmena od svojho zamestnávateľa.
„Úprimne, boli to skvelé preteky,“ povedal po ich skončení s veľkou úľavou Leclerc. „Zrealizovali sme ich naozaj perfektne a práve na to sme sa v posledných pár podujatiach sústredili.“
„Dokázali sme perfektne zrealizovať dôležité preteky a zároveň to boli preteky, v ktorých sme čelili tomu najväčšiemu tlaku. Ten prichádzal zvonka so všetkými tými špekuláciami a tiež tu bol tlak na udržanie druhého miesta v jazdeckom i konštruktérskom šampionáte. V takejto situácii sme však dokázali predviesť ten najlepší výkon a preto som na tento tím veľmi hrdý.“
„Nemyslím si, že z pohľadu čistého tempa sme boli lepší než Red Bull, ale my sme ich dotlačili k chybám a dvojzastávkovej stratégii. Nakoniec sa to vyplatilo, takže som veľmi šťastný,“ dodal Leclerc.
Rozhodujúcim okamihom teda bola, ako sme aj uviedli, Pérezova druhá zastávka v boxoch. Riskantná stratégia Ferrari vyšla a dnes sa môžeme už len dohadovať, ako by to dopadlo, keby Red Bull zostal na trati. Podľa slov Leclerca však stratégovia Ferrari dostali Red Bull presne tam, kde ho chceli mať.
„Áno, mali sme pochybnosti. Musím však povedať, že všetko, čo sme dnes urobili, dopadlo presne tak, ako sme chceli. Checa sme dostali pod tlak presne v tých kolách, v ktorých sme plánovali… teraz to už môžem povedať, oblbli sme ho a prinútili myslieť si, že ideme do boxov. Šiel do toho a po druhýkrát zastavil. Urobili sme všetko perfektne a som veľmi hrdý na našu realizáciu pretekov,“ povedal Leclerc.
Stále je to však chabá cena útechy po veľmi vydarenom začiatku sezóny. Teraz je čas sústrediť sa na rok 2023 a za každú cenu ukázať lepšie strategické rozhodnutia, lepší vývoj a lepšiu spoľahlivosť.
„Pre celý tím to bola veľmi náročná sezóna. Začali sme ju veľmi dobre, ale potom sme mali množstvo problémov so spoľahlivosťou, stratégiou či manažovaním pneumatík. Nebolo ľahké to zvládnuť s vedomím, aké malo auto potenciál,“ povedal Leclerc.
„Aspoň sme rok dobre zakončili a teraz sa potrebujeme sústrediť na to, aby sme urobili ďalší krok a zlepšili naše pretekové tempo, pretože Red Bull zdá sa našiel niečo, čo my nemáme. Je však povzbudivé vidieť taký dobrý výkon po stránke realizácie pretekov,“ dodal Charles.