Túto kvalifikáciu môžeme spláchnuť do záchoda, vtipkuje Wolff | Magazín F1 - F1online.sk

Túto kvalifikáciu môžeme spláchnuť do záchoda, vtipkuje Wolff

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Mercedes

Návrat do reality? Mercedes v Brazílii získal štýlové double a mnohí očakávali, že tento trend bude pokračovať aj v Abú Zabí. Na trati s odlišnou charakteristikou sa však minimálne v kvalifikačnom tempe prepadol za Red Bull i Ferrari.

Mercedes obsadil tretí rad s pomerne výrazným mankom na Red Bull i Ferrari. „Počul som, že dnešok je svetovým dňom toaliet. Takže si myslím, že toto bola kvalifikácia, ktorú môžeme spláchnuť do záchoda,“ vtipkoval Toto Wolff v rozhovore pre Sky Sports.

Po sobote to s nádejami strieborných šípov na druhé miesto v Pohári konštruktérov nevyzerá veľmi dobre. Na Ferrari strácajú 19 bodov a v kvalifikácii na talianskeho konkurenta nestačili. „My sme šli dozadu, kým oni urobili malý krok dopredu. Zvolili sme vyšší prítlak s vyšším odporom, aby sme mali dobré auto na preteky. Nič nám to však neprinieslo, keďže sme boli pomalí na rovinkách,“ pokračoval šéf stajne z Brackley.

Akoby sme teda v Abú Zabí uzatvárali pomyselný kruh sezóny 2022 – Mercedes sa podobne ako v jej úvode trápi s odporom, ktorý monopost W13 generuje na rovinkách. V tíme to však aj po progrese, ktorý urobili počas roka, na tejto trati očakávali.

„Bolo nám jasné, že sa potrebujeme zlepšiť, a nemôžeme nastaviť naše očakávania podľa výsledku z Brazílie. Tamojšia trať nám perfektne sadla a všetko šlo veľmi hladko. Naopak, Abú Zabí sme vnímali ako jeden z našich najhorších okruhov. Nie je to také katastrofálne ako na vysokorýchlostných tratiach, no stále nie ideálne, čo sme dnes aj videli,“ vyhlásil Toto Wolff.

V Mercedese sa počas víkendu pohrávali aj s nastaveniami zadného krídla, na rovinkách však boli beztak bezmocní. „Na rovinkách sme strácali aj šesť desatín, čo sa nedá jednoducho vyriešiť zmenšením zadného krídla. Autu by potom chýbala aerodynamická účinnosť a nebolo by dostatočne rýchle v zákrutách.“

Nádejou pre strieborné šípy zostáva preteková rýchlosť, v ktorej sú na tom zväčša lepšie než v kvalifikačnom tempe. Na druhé Ferrari strácajú 19 bodov, čo sa zdá po sobote ako veľké manko. Stať sa však môže všetko, čo nám samotná Scuderia počas tohto roka neraz potvrdila.

„Jediným pozitívom je, že naše simulácie korelujú s výsledkami na trati. Verím, že budeme mať silné auto na preteky, ktoré bude šetrné k pneumatikám, aj keď možno nebudeme schopní predbiehať,“ uzavrel Toto Wolff, narážajúc na fakt, že predbiehanie bude pri slabšej maximálnej rýchlosti veľmi náročné.