Prvýkrát od Monaka 2017 – totálny debakel McLarenu
Nočná mora. Tak by sa dvomi slovami dali označiť brazílske preteky v podaní McLarenu. Fanúšikovia britskej stajne sledovali záver už len ako nezúčastnení diváci, pretože obaja ich jazdci už v tom čase neboli na trati.
Lando Norris mal dobrý štart a nakrátko aj reštart. Po ňom však prišiel kontakt s Charlesom Leclercom, ktorý vyústil do päťsekundovej penalizácie pre Angličana. Ten sa navyše spočiatku ponosoval na sťažené riadenie svojho auta, tím ho však upokojil, že podľa dát všetko vyzerá dobre.
Norris však vôbec nemal rýchlosť a prakticky sa len prepadal poľom. „Myslím si, že s Charlesom to bol pretekový incident. Možno ak by som mu nechal o päť centimetrov viac a on by nechal päť centimetrov mne, nezrazili by sme sa. Odvtedy som vôbec nemal rýchlosť. Chcel by som veriť, že to bolo kvôli poškodeniu, pretože som bol strašne pomalý,“ povedal Lando Norris.
Mladý Brit nebol v Brazílii v stopercentnom zdravotnom stave po podozrení na otravu jedlom. Po dvoch bodoch zo šprintu sa jeho preteky skončili trpko, keď jeho MCL36 z ničoho nič stratil výkon.
„Zrejme to bola elektrická porucha. Úprimne, aj nebyť vypadnutia, pochybujem, že by som skončil na bodoch. Možno by som bol desiaty, možno… Bol som skrátka veľmi pomalý, to je celé,“ uzavrel Lando Norris, ktorý aj po vypadnutí opäť raz trochu pobavil fanúšikov. Podobne ako v Nürburgringu 2020, kde mu tiež zlyhala pohonná jednotka, si po tom, ako odstavil auto, sadol mimo trate a pripomenul slávnu pózu Fernanda Alonsa z Brazílie 2015…
Preteky Daniela Ricciarda trvali len pár stoviek metrov. Po jemne povedané ´zbrklom´ útoku cez vnútro zákruty na Kevina Magnussena sa Dán roztočil. A keď sa ho Ricciardo snažil zvonka obísť, zasiahol ho práve nekontrolovateľný Haas. Ako by povedal jeden španielsky klasik z F1, karma…
„Neviem, či existuje niečo horšie než nehoda v prvom kole. Je vo vás nadšenie, že sa ide pretekať, no a zrazu je všetko preč. Mal som dobrý štart, potom prišiel kontakt s Kevinom. Bol to taký malý dotyk, ktorý mal ohromné následky. Neočakával som, že pôjde do hodín, svoje zrejme zohral uhol nášho kontaktu. Už-už som si myslel, že budem okej, keď v tom ma zrazu trafilo jeho auto. A bol koniec,“ povzdychol si Daniel Ricciardo.
Prvýkrát od Monaka 2017 sa stalo, že ani jeden McLaren nebol klasifikovaný v pretekoch. Papájoví sa navyše môžu prakticky rozlúčiť so štvrtou priečkou v Pohári konštruktérov. V Abú Zabí by proti Alpinu potrebovali menší zázrak.
„Takto sme si to určite nepredstavovali. Ako tím sme to v týchto pretekoch jednoducho nedali dokopy. Základným cieľom je vidieť šachovnicovú vlajku, čo sa nám ani s jedným autom nepodarilo. Náš súper v boji o štvrté miesto navyše zaznamenal veľký výsledok. Neostáva nám nič iné, len sa dať dokopy pred Abú Zabí,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl.