Albon na nás musí byť tvrdší, znie z Williamsu
Alexander Albon sa vrátil do najvyššej motoristickej súťaže po nedobrovoľnej ročnej prestávke, počas ktorej pôsobil len ako rezervný jazdec Red Bullu. Vo farbách Williamsu predvádzal počas celej sezóny solídne výkony, pričom svojho tímového kolegu Nicholasa Latifiho porážal pravidelne tak v pretekoch, ako aj v kvalifikáciách. Stal sa jasnou jednotkou a aj napriek tomu, že sa celok z Grove pohybuje na úplnom chvoste štartového poľa, nad výkonmi thajského pretekára vládne absolútna spokojnosť. V tradičnej stajni mu zazlievajú len jedno – že je až príliš zdržanlivý a milý. Na vlastný tím vraj nevyvíja dostatočný tlak.
„Albon bol pre nás naozaj dobrým pomocníkom [v aktuálnej sezóne], pretože my sme len inžinieri, potrebujeme jazdca, ktorý nás nasmeruje,“ uviedol Francois-Xavier Demaison, technický inžinier Williamsu. „Jeho skúsenosti nám pomohli a dali nám správny smer. Je to naozaj veľká pomoc.“
Niečo však tomu chýba. „Albon je milý človek, niekedy až príliš milý. Musí byť ale voči tímu niekedy aj tvrdý a musí na nás trochu viac zatlačiť, pracujeme však na tom.“
Demaison zároveň priznal, že aj keď je thajský pretekár obvykle mimoriadne zdvorilý a milý, v pretekových situáciách má tendenciu byť ráznejší. „Áno, keď má nasadenú prilbu, vie byť tvrdý, ale mal by byť o niečo tvrdší aj počas brífingov. Vysvetľujem mu, každý deň mu hovorím, že musíš byť – toto slovo nevyslovím. Ak ale chceš byť majstrom sveta, musíš byť taký.“
S Demaisonom, ktorý Albona aj napriek určitej skôr úsmevnej kritike pochválil za mimoriadne nápomocnú spätnú väzbu, sa stotožňuje aj hlavný inžinier Red Bullu Paul Monaghan, ktorý mal tiež možnosť s Thajčanom spolupracovať. Dvadsaťšesťročný pretekár totiž strávil v tíme z Milton Keynes doposiaľ najväčšiu časť svojej kariéry, keď sa v áčkovej stajni červených býkov postavil na štart 26 veľkých cien.
„Keď si spomeniem na Alexov čas strávený s nami, ukázal sa byť veľmi svedomitým, zdvorilým a nadaným pretekárom. Hneď mal celkom dobrú predstavu o tom, čo od auta chce. Keď sa mu niečo nepáčilo, vedel identifikovať, čo sa mu nepáči. Nie vždy sa nám podarilo dať mu auto, ktoré by vyhovovalo jeho požiadavkám,“ poznamenal 53-ročný Brit.
„Samozrejme, mal dosť rýchleho tímového kolegu, čo na neho vytváralo o niečo väčší tlak. Zvládol to však na mladého jazdca mimoriadne dobre. Teraz sa vrátil s Williamsom a je pekné ho vidieť čoraz bližšie k prednej časti štartového poľa. Je pekné vidieť ich pokrok a je pekné vidieť, ako zbierajú body.“
„Alexovi patrí veľké uznanie za to, že prekonal pomerné ťažké obdobie, učil sa, nebol skleslý a snažil sa dosiahnuť to, čo si jazdec s jeho talentom zaslúži. Srdečne mu blahoželám a prajem mu, aby aj naďalej napredoval,“ dodal Monaghan.