logo F1online.sk

Degradácia nás stále do veľkej miery limituje, hovorí Leclerc

Charles Leclerc
© Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 10. 2022

Nie, Veľká cena USA nebola v podaní Ferrari katastrofou. Po Suzuke boli očakávania Tifosi všelijaké, ale nedá sa povedať, že by monopost F1-75 v Austine vyložene sklamal. Charles Leclerc to z dvanásteho miesta vytiahol na pódium a dokázal predbehnúť Red Bull na trati. Na konci dňa však doplatil na starý problém Ferrari, ktorým je degradácia pneumatík.

Výkony tria Verstappen – Hamilton – Leclerc boli na VC USA nesmierne sympatické. Všetci traja títo páni (a nielen oni) predviedli svoj jazdecký kumšt. Leclercovi v prvom stinte pomohlo aj šťastie, keď sa mohol vďaka safety caru a „pitstopu zadarmo“ posunúť do vedúceho balíka.

Nasledoval pekný predbiehací manéver na Sergia Péreza a neskôr parádny súboj s Maxom Verstappenom, pri ktorom sme si blahosklonne spomenuli na úvod ročníka. Charles sa dokázal Red Bullu pár kôl držať, ale potom odpadol.

„Opäť som mal pocit, že sme do veľkej miery limitovaní degradáciou pneumatík,“ povzdychol si po pretekoch Leclerc. „Tempo máme a boli sme rýchli po celý víkend, no potom sa nám ku koncu pretekov opotrebovali gumy a od toho momentu to je vždy zložité.“

O tomto probléme sa „v kuchyni“ Ferrari hovorí už nejaký ten čas, ale môžeme sa len dohadovať, čo je za tým. Posledná a veľmi rozšírená teória (prišiel s ňou Auto Motor und Sport) hovorí, že komplikácie sa začali prejavovať od Veľkej ceny Belgicka, čo bolo zároveň prvé podujatie s plnou platnosťou technickej direktívy.

Po amerických pretekoch sa Leclerca na problémy s pneumatikami spytovali. Aký veľký tento problém je alebo ako ďaleko je Ferrari od jeho vyriešenia?

„Sú to drobné detaily tu a tam. Niekedy sa nám to podarí urobiť správne, niekedy to zas urobíme nesprávne. Musíme byť viac konzistentní a aby sa nám to podarilo, je potrebné pokúsiť sa pochopiť kompletnú dynamiku toho celého. Práve týmto procesom si práve prechádzame,“ povedal Leclerc.

Súvisiace články