logo F1online.sk

Druhý tréning v Austine režírovalo Pirelli, na čele skončil Leclerc

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala21. 10. 2022

Najrýchlejším mužom druhého tréningu na VC USA sa stal Charles Leclerc pred Valtterim Bottasom a Danielom Ricciardom. Ak vás tento menoslov prekvapil a chýbajú vám v ňom zástupcovia Red Bullu, Mercedesu či Carlos Sainz, má to svoj dôvod. Spomínaná trojica totiž svoje najlepšie časy zajazdila na tohtoročných pneumatikách, kým takmer všetci ostatní mali ich nasadenie zakázané.

Druhý tréning patril totiž Pirelli, ktoré si ho vyžiadalo na účely testovania budúcoročných pneumatík. A hoci jazdy boli z tohto dôvodu predĺžené na 90 minút, tímy sa nesmeli venovať svojim vlastným programom.

Výnimku mali len Charles Leclerc, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen a Nicholas Latifi, teda pätica jazdcov, ktorá musela v prvom tréningu uvoľniť svoje kokpity mladším pilotom.

Ostatným pripravilo program samotné Pirelli. Každý jazdec dostal rovnaký počet sád vývojových pneumatík a podrobný rozpis toho, ktoré smie nasadiť a na koľko kôl, pričom nikto nemal informáciu o tom, o ktorú zo zmesí C1 až C5 ide.

Zaujímavosťou je, že vývojové pneumatiky smeli byť nahriate za pomoci dečiek len na 50 °C, čo je v súlade s pravidlami pre nasledujúcu sezónu. Formula 1 sa chce totiž dečiek úplne zbaviť v roku 2024.

Čo chce Pirelli zmenou konštrukcie pneumatík dosiahnuť? Už na začiatku sezóny sa ukázalo, že predné pneumatiky ponúkajú v porovnaní s zadnými málo gripu, čo v monoposte spôsobuje nedotáčavosť. Taliansky výrobca chce na ďalší rok pripraviť také pneumatiky, ktoré pomôžu k lepšiemu vyváženiu monopostu.

Avšak, keďže súčasné monoposty ich mali obuté len prvýkrát a nie sú na ne vôbec nastavené, v piatok boli časy na vývojových pneumatikách horšie ako v prípade spomínanej trojice na čele. Platí totiž, že v rámci druhého tréningu tímy nesmeli meniť ani nastavenia na monoposte a na trať mohli vyraziť len s 20 alebo 100 kg paliva. Výnimku mali na 30 minút len jazdci, ktorí v FP1 absentovali.

Charles Leclerc svoj top čas zajazdil na stredne tvrdej zmesi, na ktorej dokázal prekonať aj najlepší výkon Carlosa Sainza z prvého tréningu, aj keď Španiel v FP1 jazdil na softoch. Bottas s Ricciardom obuli mäkké pneumatiky.

Spomedzi “testovačov” bol najrýchlejší Carlos Sainz pred Mickom Schumacherom. Šieste miesto patrí Landovi Norrisovi. Siedmy skončil Max Verstappen, ktorý uprostred tréningu prehodil pár slov s Bradom Pittom.

Do prvej desiatky sa vošli ešte Lewis Hamilton, Pierre Gasly a Sergio Pérez.

Všetky monoposty s výnimkou Leclerca, Bottasa, Ricciarda a Magnussena zajazdili zhodne po 26 kôl.

Image