Leclerc vraj dostane v Austine nový motor. Bude pozmenený?
Šiesty spaľovací motor pre Charlesa Leclerca? Očakávaná a neprekvapivá informácia. Podľa talianskych zdrojov má Ferrari nasadiť v Austine už šiesty spaľovací motor. To znamená, že monacký pretekár prekročí povolený počet o dvojnásobok. Dobrou správou je aspoň to, že sa neprepadne až na chvost štartového roštu. V talianskych médiách však prebieha debata aj na inú tému.
Informáciu, že Leclerc nasadí v Amerike šiesty motor, priniesol ako prvý reportér Franco Nugnes z talianskej edície portálu Motorsport.com. Jedná sa o očakávanú novinku, keďže po početných problémoch bolo otázne, či Charles zvládne zvyšok sezóny absolvovať s aktuálne „naskladovanými“ komponentami.
Fanúšikov Scuderie môže utešiť aspoň fakt, že tím pristúpi „iba“ k výmene spaľovacieho motora, nie všetkých komponentov pohonnej jednotky. To znamená stratu „iba“ päť miest na štarte, podobne ako v prípade Maxa Verstappena v Monze.
Nugnes však ide ešte ďalej a po vzore talianskeho portálu pridáva aj ďalšie tradične povzbudivé správy. Tento spaľovací motor vraj nebude totožný s tými predošlými. Leclerc má skúšať novinky, ktoré Ferrari nasadzuje za účelom zlepšenia spoľahlivosti, keďže výkonnostné zmeny už nie je možné urobiť vzhľadom na zmrazenie vývoja pohonných jednotiek.
„Nasadenie čerstvého motora má strategický charakter: pracovná skupina pod vedením Enrica Gualtieriho pracuje na technických aspektoch, ktoré stáli za problémami so spoľahlivosťou. S plným súhlasom FIA boli vykonané zmeny a zavedené nové riešenia, ktoré budú testované smerom do sezóny 2023,“ uvádza Motorsport.com veľmi optimisticky.
Podobne optimisticky dodáva, že monopost F1-75 bude teraz schopný jazdiť s vyšším výkonom bez obavy zo zlyhania. Mali by sme teda byť svedkami predstavenia agresívnejších motorových máp a plného potenciálu nového ERS (Leclerc ho dostal v Belgicku), ktoré vraj ešte Ferrari nevyužíva naplno.
Problém je však v tom, že tieto správy musíme vnímať s určitou rezervou. Z Talianska totiž, od obdobne dôveryhodných zdrojov, prišli správy, ktoré vyvracajú článok Nugnesa a Motorsportu, konkrétne od žurnalistu Giuliana Duchessu z portálu formu1a.uno. Ten dokonca tvrdí, že rozhodnutie nasadiť nový motor ešte definitívne nepadlo a vyvrátil aj správy o vylepšeniach v oblasti spoľahlivosti.
„Je to dlhý proces, ktorý vyžaduje čas a schválenie zo strany FIA. Zatiaľ nepadla žiadna žiadosť o ich schválenie, pretože najprv je potrebné nájsť stopercentné riešenie všetkých problémov. Na dynamometri fungujú nové diely dobre, ale je ešte stále skoro. Potrebné sú ďalšie testy,“ uviedol Duchessa.
Ten sa rovnako pochybovačne vyjadril aj k možnému nasadeniu nového motora. „Nasadenie šiesteho motora bolo naplánované do Austinu, avšak posledné dve podujatia sa jazdili na mokrej trati a preteky v Suzuke boli kratšie, takže pohonná jednotka utrpela menšie opotrebenie než sa očakávalo. Táto možnosť tu stále je, ale bude záležať od výkonnosti motora a tiež od vývoja samotného víkendu. Trest by sa mohol odložiť na Mexiko, kde všetci dodávatelia pohonných jednotiek očakávajú ťažký víkend,“ uviedol Duchessa.
„Rozhodnutie ešte nepadlo. Charles by mohol počkať a nasadiť len pár komponentov, miesto štartu z úplného chvosta,“ dodal.
- Značky
- Charles Leclerc
- Ferrari