logo F1online.sk

V Mercedese sa neobávajú, že de Vries odovzdá Red Bullu ich tajomstvá

Toto Wolff a Nyck de Vries
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 10. 2022

Nyck de Vries patril dlhé roky k skrytým oporám tímu Mercedes. S týmto tímom i jeho zákazníkmi odjazdil nejeden voľný tréning, absolvoval dlhé noci na simulátore a v továrni sa vyzná naozaj dobre. Aj vďaka tomu sa mu nakoniec podarilo získať miesto vo Formule 1. Paradoxne sa však zahniezdi v tábore najväčšieho rivala svojho bývalého zamestnávateľa.

Keďže sa s ním v budúcom roku budeme stretávať často, je namieste si o rodákovi z holandskej dedinky Uitwellingerga povedať viac. Nevysoký muž (167 centimetrov) celým menom Hendrik Johannes Nicasius de Vries vytvorí v budúcom roku s Júkim Cunodom historicky najnižšiu jazdeckú dvojicu v dejinách Formuly 1. Je tiež veľmi hrdý na svoj indonézsky pôvod po svojom starom otcovi.

Napriek tomu, že má vo Formule 1 na konte len jeden štart, pred začiatkom budúcej sezóny oslávi už svoje 28. narodeniny a má tak aj dosť veľa skúseností. Postupne patril do kádrov McLarenu, Audi a Mercedesu, čo sú zvučné mená nielen vo svete automobilových pretekov.

Teraz pridá do svojho životopisu ďalší – Red Bull. Aj tam budú určite zvedaví, čo všetko sa de Vries v priebehu svojej kariéry naučil. Je tiež pochopiteľné, že Mercedes ho „odstrihol“ od všetkých dôležitých informácií a už sa nezúčastňuje ani mítingov tímu. Žiadnu podozrievavosť za tým však hľadať nemáme.

„Sme naozaj radi, že dostal túto príležitosť,“ povedal o de Vriesovom odchode do AlphaTauri technický riaditeľ Mercedesu Mike Elliott. „Myslím si, že si tú príležitosť zaslúži a tiež ukázal svoje jazdecké kvality. Bolo skvelé mať ho v garáži, je to skvelý chalan s veľkým zápalom, ktorý autu skutočne rozumie.“

„Veríme, že ho môžeme posadiť do auta, odjazdiť s ním testy a dôverovať mu, že sa nebude pozerať na veci, ktoré nechceme, aby videl,“ dodal.

Mercedes si ešte stále musí splniť svoju povinnosť a do voľného tréningu nasadiť nováčika. De Vries už s monopostom W13 jazdil vo Francúzsku a podľa niektorých zdrojov sa má do auta opäť posadiť v Mexiku. Je však otázne, či sa tak stane vzhľadom na jeho budúcnosť v štruktúrach Red Bullu, hoci zatiaľ to vyzerá, že jazdiť bude skutočne on.

„Na simulátore toho neodjazdil veľa. Nejaké jazdy síce absolvoval, ale bol zaneprázdnený svojimi povinnosťami vo Formule E, ktoré mu zabrali veľa času,“ hovorí Elliott.

„Vo Formule 1 sa všetko rýchlo mení a učíte sa veľmi rýchlo. Jeho minuloročný program mu teraz asi veľmi nápomocný nebude. Myslím si, že skôr by si odtiaľto mohol odniesť spôsob, akým spolupracujeme, znalosti o našich procesoch a systémoch.“

„Ako som však povedal, chceme mu zaželať veľa šťastia. Správal sa k nám veľmi čestne, takže nemáme obavy,“ dodal Elliott.

Súvisiace články