logo F1online.skF1online.sk

Wolff o boji s Ferrari: Naše nádeje dostali poriadny šrám

George Russell
© Steve Etherington/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 10. 2022

Najzaujímavejšími udalosťami záveru tohtoročnej sezóny mali byť boj o štvrté miesto Pohára konštruktérov medzi Alpinom a McLarenom a súboj o druhé miesto medzi Ferrari a Mercedesom. Kým prvý menovaný minisúboj sa nám v Singapure vyrovnal, ten druhý možno aj rozhodol. Aj podľa šéfa stajne z Brackley bude po singapurskom víkende tento vývoj ťažké zvrátiť.

Mercedes prichádzal na podujatie na okruhu Marina Bay odhodlaný znížiť 35-bodovú stratu na Ferrari. „Strieborné šípy“ boli akýmsi čiernym koňom singapurského víkendu, ale ten pre partičku z Brackley dopadol katastrofálne.

Deviate miesto Lewisa Hamiltona a štrnáste Georgea Russella prinieslo Mercedesu len dva body, kým Ferrari sa podarilo vybojovať dvojité pódium. Strata sa tak akoby lusknutím prsta navýšila na 66 bodov a je zrejmé, že nádeje Mercedesu na celkové druhé miesto utrpeli päť podujatí pred koncom značný šrám.

„Táto sezóna priniesla niekoľko tvrdých lekcií a dnešok bol ďalšou z nich,“ priznal po skončení Veľkej ceny Singapuru šéf Mercedesu Toto Wolff. „Naši piloti začínali z opačných koncov štartového roštu, ale ani s jedným sme nevyťažili maximum z pretekového tempa monopostu.“

„Najväčším sklamaním je, že sme nedokázali nadviazať na pozitívne signály z druhého voľného tréningu a kvalifikácie. Náš boj o druhé miesto týmto výsledkom utrpel poriadny šrám, ale musíme sa pozbierať a vrhnúť na ďalšie preteky v Suzuke,“ dodal Wolff.

Pre oboch pilotov to bola nesmierne frustrujúca nedeľa. Lewis Hamilton na štarte spadol z tretieho na štvrté miesto a zostal zaseknutý za Carlosom Sainzom až do svojej nepeknej chyby v siedmej zákrute. George Russell sa po štarte z boxov snažil prehrýzť dopredu, ale skorá zastávka v boxoch a kolízia s Mickom Schumacherom ho pripravila o šancu na body.

„Veľkú časť pretekov Lewis bojoval o pódium, ale tiež bojoval s vyvážením monopostu, ktorý bol v náročných podmienkach úplne na hrane. Nutnosť zastaviť, prezuť a vymeniť krídlo ho o túto pozíciu pripravilo,“ hovorí Wolff.

„U Georgea sme zariskovali s prezutím na suché pneumatiky, keďže beztak jazdil mimo bodov. Pri spätnom pohľade je jasné, že to bolo príliš skoro. Nemal však čo stratiť, takže sme boli pripravení riskovať. Napriek tomu však bol na najlepšej ceste vrátiť sa na body, no po kolízii s Mickom Schumacherom spadol na posledné miesto,“ dodal Wolff.

Súvisiace články

Diskusia