logo F1online.sk

Chýbali výsledky, akceptuje Latifi rozhodnutie svojho tímu

Nicholas Latifi
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 10. 2022

Pôsobenie Nicholasa Latifiho v tíme Williams a s vysokou pravdepodobnosťou aj vo Formule 1 sa po tejto sezóne skončí. Britský celok 23. septembra oznámil, že s kanadským pretekárom do budúcej sezóny nepočíta. Rodák z Toronta vzal toto rozhodnutie chlapsky a pred novinármi priznal, že skrátka nemal také výsledky, aké by na udržanie svojho miesta potreboval.

Po troch rokoch sa tak končí jeho pôsobenie vo Williamse a zrejme aj vo Formule 1, keďže aktuálne nie je spájaný s niektorou z voľných sedačiek. Pred novinármi v Singapure, ktorí sa na jeho odchod spytovali, hovoril celkom otvorene.

„Je to skutočne jednoduché, tento biznis je založený na výsledkoch a je očividné, že z rozličných dôvodov mi výsledky v tomto roku chýbali,“ priznal pred novinármi v Singapure Nicholas Latifi.

„Tím musel urobiť rozhodnutie, o ktorom cítili, že je podľa nich nich najlepšie. Chceli sa vydať iným smerom, takže je to vlastne veľmi jednoduché. Ich rozhodnutie chápem, vlastne som ho už aj akceptoval a posunul sa ďalej do novej kapitoly mojej kariéry.“

„Určite som spokojný s tým, čo som tu odviedol. Vlastne sa mi vďaka tomu ľahšie akceptovalo toto rozhodnutie, pretože naozaj neľutujem, ako som postupoval pri práci – na trati alebo mimo nej. Skrátka to nevyšlo, čiže nič neľutujem,“ povedal rodák z Toronta.

Jeho začiatky vo Williamse v roku 2020 boli charakteristické jednoznačnou dominanciou Georgea Russella. Vo svojom druhom roku sa Nicholas dokázal k svojmu tímovému kolegovi priblížiť a určite ukázal progres. V tejto sezóne však prišli nové pravidlá a aj nový tímový kolega Alex Albon, ktorý v minulej sezóne nepretekal. Obaja tak stali viac-menej na rovnakej štartovacej čiare, no v tomto súboji Latifi absolútne vybuchol a Albon je viac ako o hlavu napred.

„Tieto autá sú veľmi odlišné, sú viac na hrane, nepoddajné a neodpúšťajúce – čiastočne kvôli pneumatikám, čiastočne kvôli aerodynamike, tuhosti a podobne. Na prvý pohľad sa s nimi jednoducho nejazdí tak príjemne a náš monopost mal navrch toho zásadné chyby vo vyvážení,“ hovorí Latifi.

„Chýba nám prítlak a prítlaku nikdy nie je dosť. Keď prídeme na okruhy, kde potrebujete čo najväčšiu priľnavosť, tak nie sme vôbec konkurencieschopní.“

„S minuloročným monopostom som sa cítil lepšie, ale úprimne, stále to nebolo auto, ktoré by vyhovovalo môjmu jazdeckému štýlu. Musel som toho dosť zmeniť a prispôsobiť sa. S tým minuloročným sa mi však vyrovnávalo ľahšie a filozofia bola jednoduchšia, kým tohtoročné mi nikdy nesedelo,“ dodal kanadský pretekár.