logo F1online.sk

AMuS odhalil mená ďalších dvoch automobiliek so záujmom o F1

Max Verstappen, Charles Leclerc po štarte VC Francúzska 2022
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 9. 2022

Prijatie nových technických pravidiel pre pohonné jednotky sprevádzalo nadšenie i kritika. Fanúšikovia však už nemôžu realisticky očakávať návrat „veľkorážnych“ motorov. Ak šport chce politicky a ekonomicky prežiť, musí ísť s dobou. Zdá sa, že tento trend sa športu vypláca. Záujem automobiliek je opäť tu, hoci zatiaľ iba jedna potvrdila svoju účasť v sezóne 2026.

Už sa asi musíme zmieriť s tým, že Audi bude jediný nový výrobca vo Formule 1 na počiatku novej kapitoly pohonných jednotiek. Pôvodne sa počítalo aj s príchodom Porsche, ale momentálne to nevyzerá, že by sa švábska automobilka usilovala nájsť cestu do F1. Okrem toho, možností má veľmi málo.

Dobrou správou je aspoň to, že svoj záväzok na rok 2026 potvrdili súčasní dodávatelia, teda Ferrari, Mercedes, Renault a Red Bull Powertrains, ku ktorým sa ešte pripojí Audi.

Nemecký Auto Motor und Sport však tento týždeň oživil špekulácie o možnom príchode ďalších. Už počas leta sa hovorilo o tom, že záujem má ešte niekto, silné náznaky ponúkol aj sám šéf Formuly 1 Stefano Domenicali. Ten však nepovedal oveľa viac, takže táto práca bola zverená do rúk „insiderov“.

„Do 15. októbra (termín na prihlásenie dodávateľa motorov na rok 2026, pozn. red.) sa k vývoju a nasadeniu hybridných pohonov zaviažu okrem Audi aj Ferrari, Mercedes, Renault a Red Bull Powertrains. Časom by sa mohla k vlaku pripojiť aj Honda,“ uvádza nemecký Auto Motor und Sport.

„Porsche to pravdepodobne neurobí. Po roztržke s Red Bullom stratila švábska automobilka na istý čas chuť na Formulu 1, takisto kvôli nedostatku alternatív. Pre tých, ktorí prídu neskoro, je tu stále termín 30. júna 2023, dovtedy sa prihlasuje na sezónu 2027. Toto by mohlo byť zaujímavé pre spoločnosti ako Ford alebo Hyundai, ktoré údajne zvažujú svoj vstup do najvyššej motoristickej triedy,“ prehlásil AMuS.