logo F1online.skF1online.sk

Albon: Williams má na viac, na oveľa viac

Alex Albon
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 9. 2022

Alex Albon má vo vrecku viacročnú zmluvu s Williamsom. Tento tím s ním počíta ako s lídrom smerom do budúcna a britsko-thajský pretekár v tejto sezóne dokázal, že si svoje miesto v F1 zaslúži. K úplnej spokojnosti mu chýba už len kvalitnejšie auto.

Nová zmluva je preňho prísľubom, že môže pomôcť tomuto tímu v ceste smerom nahor. Ako hovorí stará pravda, z posledného miesta sa nedá spadnúť dole, môžete ísť už len nahor. A potenciál tohto tímu je vraj prísľubom toho, že sa tak aj stane.

„Williams má na viac, na oveľa viac,“ povedal Albon v rozhovore pre RacingNews365.com, ktorý vznikol ešte pred jeho nepríjemným zápalom slepého čreva.

„Keď sa pozriete na preteky, v ktorých sa nám podarilo zabodovať, tak sa nám skutočne podarilo maximalizovať náš potenciál. Pri ďalších podujatiach vidíte jedenáste, dvanáste, trináste miesto, takže sme stále niekde blízko. Treba povedať, že k týmto výsledkom prispeli vypadnutia alebo aj dôsledná jazda a kvalitná práca.“

„V porovnaní s minulým rokom sme na tom približne rovnako, avšak teraz platí, že Haas a Alfa Romeo majú o niečo lepšie tempo než vlani,“ hovorí Albon.

„Myslím si, že si počíname dobre. Dokážeme využívať trápenie alebo zaváhanie iných tímov, ktoré nám pomôžu do Q2 alebo nás dovedú na body, ale my chceme určite viac,“ dodal Alex.

Ani zmena pravidiel Williamsu nepomohla výrazne sa posunúť. Už sme si tak nejak zvykli tento tím vídavať na poslednom mieste. Rok 2021 bol v tomto trochu výnimka, ale stajňa z Grove sa pravidelne vyskytuje na chvoste už od roku 2018.

Ani v tomto roku to Williamsu nevyšlo a auto, ktoré predstavili začiatkom sezóny, bolo, bohužiaľ, konceptuálne nevydarené. Tím pristúpil k viacerým zmenám a siahol dokonca aj po zmene konceptu. To však znamená, že so všetkým treba začať od znovu a keď nemáte k dispozícii potrebnú infraštruktúru (čo Williams nemá), tak to trvá dlhšie.

„Stále máme problémy pri nízkych rýchlostiach, hlavne v porovnaní s top tímami,“ hovorí Albon. „Presne vieme, čo chceme: v pomalých zákrutách chceme viac priľnavosti v prednej časti a v rýchlych zákrutách o trošku viac v zadnej, taký je náš cieľ.“

„Momentálne však máme trochu limitované možnosti, ale naozaj chcete mať viac priľnavosti v prednej časti, aby ste mohli z auta dostať všetok potenciál. Toto chceme a vidíme to v našom aute, len musíme nájsť správny balans,“ dodal Albon.

Súvisiace články

Diskusia