logo F1online.skF1online.sk

Ako za starých čias: Albon sa musel orientovať podľa boxových tabúľ

Carlos Sainz a Lewis Hamilton
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 12:46

Williams v Las Vegas trápili vysielačkové problémy, na ktoré napokon doplatil Alex Albon. Počas pretekov nebol v spojení so svojím pretekovým inžinierom a všetky informácie čerpal len z malých boxových tabúľ. Po kolíziách tak ani netušil, čo sa na jeho aute poškodilo.

Problémy s vysielačkou sa objavili už v nedeľu počas inštalačných kôl, no na monoposte Carlosa Sainza. Napokon sa technikom podarilo obnoviť spojenie, ale tesne pred štartom pretekov dostal ešte kľúčové inštrukcie pre prípad, že by mu opäť vypadla vysielačka: Ak bude chcieť ísť do boxov, naznačí to tímu dvojitým stlačením tlačidla OK. Ak už bude mieriť do boxov, má ho stlačiť päťkrát.

Ako sa však ukázalo, tieto inštrukcie by sa skôr zišli Alexovi Albonovi. “Počas pretekov sme vôbec nemali vysielačku, takže sme sa vrátili takpovediac do čias starej školy,” prezradil pilot Williamsu, ktorý sa orientoval len podľa boxových tabúľ.

V modernej efjednotke, v ktorej piloti menia prepínače na volante niekoľkokrát v každom kole a čerpajú od inžinierov dôležité informácie o svojom pretekovom tempe, stave monopostu a vývoji na trati, mal Albon veľký hendikep.

“Vytiahli sme teda boxové tabule, no je to škoda, pretože po prvom kole a toľkých kolíziách bolo auto jasne poškodené. Nebolo však jednoduché povedať, či je bezpečné pokračovať v jazde,” ozrejmil thajsko-britský jazdec. “Bezprostredne teda zhodnotíte akurát, či auto zatáča. Vedel som však, že mám nejaké poškodenie, pretože predkom som trafil iné auto a myslím, že ma niekto trafil aj zozadu.”

Z pretekov odstúpil po 35 kolách, viacerých kontaktoch a mnohých problémoch. “Keď sa nad tým zamyslíte, bez vysielačiek neviete o modrých vlajkách a čo všetko sa deje okolo vás. Dokonca aj také veci ako výjazdy bezpečnostného vozidla či úlomky na trati som si musel zisťovať sám. Viete si predstaviť, že to nie je ideálne.”

“Na trochu nebezpečnej trati, akou je Vegas, sme to teda zabalili predčasne. Je to frustrujúce, pretože sme jasne premrhali jednu šancu. Podľa mňa sme mali veľmi dobré pretekové tempo a keď som bol na čistom vzduchu, bol som veľmi rýchly,” zhodnotil po pretekoch Albon.

Pilotovi Williamsu pokazila nedeľu aj kolízia s Lewisom Hamiltonom, za ktorú dostal päťsekundovú penalizáciu. “Lewis spravil chybu a ja som sa pokúsil o manéver. Možno som sa trochu prerátal, ale bolo to pomerne malé.”

“Prekvapilo ma, že som dostal penalizáciu, pretože som mu tým nespôsobil žiadne problémy. Netuším, prečo bola taká prísna,” zhodnotil Albon.

Komisári vo verdikte uviedli, že penalizáciu mu práveže zmiernili. Poľahčujúcou okolnosťou bol podľa nich fakt, že Hamilton neutrpel poškodenie monopostu, keďže došlo ku kontaktu s jeho zadným kolesom. Zdá sa teda, že zatiaľ čo FIA ešte nedávno vysvetľovala, že dôsledky nehody nikdy neberie do úvahy, tento postoj sa časom mení.

Súvisiace články

Diskusia