Williamsy neprešli technickou kontrolou, Sainz a Albon sú diskvalifikovaní


Williams stále bojuje o piate miesto v konštruktérskom šampionáte, no v Singapure zrejme stratí niečo zo svojho bodového náskoku. Ani jeden jeho monopost totiž neprešiel pokvalifikačnou kontrolou. Porušenie technických pravidiel F1 mohlo mať len jeden výsledok: Williams je diskvalifikovaný.
Monoposty Alexa Albona a Carlosa Sainza sa po skončení sobotňajšieho programu museli podrobiť kontrole. Pracovníci FIA pod vedením technického delegáta odhalili nezrovnalosť na zadnom krídle monopostov z Grove. Ukázalo sa, že štrbina v otvorenom zadnom krídle presiahla maximálnu veľkosť.
V hlásení Joa Bauera sa píše nasledovné: “Na autách 23 a 55 boli skontrolované pozície vrchnej klapky zadného krídla. V prípade oboch áut bol prekročený limit 85 milimetrov na oboch stranách vonkajšej časti zadného krídla.”
Williams tým porušil článok 3.10.10.g technických pravidiel, a tak technický delegát posunul celú vec komisárom. Pätica arbitrov v zložení Gerd Ensser, Loïc Bacquelaine, Natalie Corsmitová, Derek Warwick a Paul Ng nemala nad čím rozjímať.
Britská stajňa skonštatovala, že podľa jej vlastného merania spred kvalifikácie zadné krídlo spĺňalo pravidlá a všetky stanovené limity. Faktom však je, že keď štrbinu v zadnom krídle merala FIA po kvalifikácii, štrbina bola väčšia, než povoľujú pravidlá.
Williams nijako nenapadol výsledky tým, že by odchýlku mohla spôsobiť procedúra merania, meradlá, metodológia či presnosť vybavenia. Komisári preto v oboch prípadoch siahli po štandardnej penalizácii, ktorou je v prípade porušenia technických pravidiel diskvalifikácia.
Alex Albon a Carlos Sainz prichádzajú o svoje dvanáste a trináste miesto. V nedeľu budú štartovať z chvosta štartového poľa.
“Pre celý tím je to trpké sklamanie. Urgentne vyšetrujeme, ako k tomu došlo,” píše sa v oficiálnom stanovisku stajne. “Nemali sme v úmysle získať výkonnostnú výhodu a zadné krídla počas dňa prešli našimi vlastnými kontrolami. Podstatné je však len jedno meranie a plne akceptujeme rozhodnutie FIA.”
“Tento víkend máme monopost, ktorý je schopný zabodovať a spravíme všetko, aby sme sa zajtra prepracovali z chvosta štartového poľa. Okamžite preskúmame naše procesy, aby sme zabezpečili, že sa to už nezopakuje,” prisľúbil Williams.

Kvalifikácia - VC Singapuru 2025






Pilot | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Mercedes | 1:29,928 | 1:29,562 | 1:29,158 | ||
2. | Red Bull | 1:30,028 | 1:29,572 | 1:29,340 | +0,182 | |
3. | McLaren | 1:30,313 | 1:29,813 | 1:29,524 | +0,366 | |
4. | Mercedes | 1:30,036 | 1:29,649 | 1:29,537 | +0,379 | |
5. | McLaren | 1:29,932 | 1:29,809 | 1:29,586 | +0,428 | |
6. | Ferrari | 1:29,765 | 1:29,936 | 1:29,688 | +0,530 | |
7. | Ferrari | 1:30,370 | 1:29,914 | 1:29,784 | +0,626 | |
8. | Racing Bulls | 1:30,214 | 1:30,016 | 1:29,846 | +0,688 | |
9. | Haas | 1:30,420 | 1:30,076 | 1:29,868 | +0,710 | |
10. | Aston Martin | 1:30,745 | 1:30,054 | 1:29,955 | +0,797 | |
11. | Stake | 1:30,715 | 1:30,141 | |||
12. | Racing Bulls | 1:30,681 | 1:30,320 | |||
13. | Red Bull | 1:30,574 | 1:30,353 | |||
14. | Stake | 1:30,820 | ||||
15. | Aston Martin | 1:30,949 | ||||
16. | Alpine | 1:30,982 | ||||
17. | Haas | 1:30,989 | ||||
18. | Alpine | 1:31,261 | ||||
19. | Williams | 1:30,775 | 1:30,202 | DSQ | ||
20. | Williams | 1:30,640 | 1:30,235 | DSQ |