logo F1online.skF1online.sk

Nemôžem ísť pomalšie, hlásil Albon. Williams ho využil na pomoc Sainzovi

Carlos Sainz
© LAT Images/Pirelli
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:56

Z nedeľných pretekov a viacerých predbiehacích manévrov Carlosa Sainza sme nevideli vlastne nič. Réžia priameho prenosu sa radšej sústredila na priateľky pilotov než na príbeh, ako sa Carlos Sainz po štarte z osemnásteho miesta dostal až na body. Ukázalo sa, že za to vďačí vlastným úspešným manévrom, ale aj Alexovi Albonovi.

Vo Williamse boli po dvojitej diskvalifikácii veľmi sklamaní. Alex Albon napokon štartoval z boxov, Carlos Sainz z posledného osemnásteho miesta na rošte. Aby sa dostal na body, v britskej stajni vedeli, že niečo budú musieť spraviť inak.

Napokon španielskemu jazdcovi naordinovali mamutí 50-kolový stint. Očakávaný výjazd safety caru neprišiel, ale Williams to zvládol aj bez neho. Inšpiroval sa totiž taktikou Kevina Magnussena a pred Sainzovou zastávkou v boxoch Albonovi prikázal zdržiavať zvyšok štartového poľa.

Tímu z Grove to vyšlo. Po tvrdom prebrzdení počas súboja s Alonsom svojho jazdca povolal do boxov, pričom neplánovaná zastávka mu umožnila dokonať undercut na Liama Lawsona, ktorého sa Carlos Sainz snažil predbehnúť. Keď sa Lawson vrátil na trať za Albonom, Williams vedel, že túto pozíciu má v suchu.

49. kolo
James Urwin (pretekový inžinier): “Lawson je na výjazde z boxov, Lawson je na výjazde.”
Urwin: “Potrebujeme vytvoriť 1,5-sekundový odstup. Prosím ťa, potrebujeme spomaliť o 1,5 sekundy. Potrebujeme len pomôcť tímu a spomaliť o 1,5 sekundy.
Alex Albon: “Áno, OK.”

50. kolo
Urwin: “Potrebujeme časy presne na úrovni 1:40,0 na dve kolá, prosím.”
Urwin: “Brzdime to, kde sa bude dať, prosím, v druhom sektore.”
Albon: “Prosím ťa, pomalšie už nemôžem ísť!”
Urwin: “OK.”
Albon: “Oni vedia, o čo sa pokúšam.”
Urwin: “OK, Lawson spomalil, aj Lawson spomalil. Teraz pribrzdime. Pred Lawsonom máš dve sekundy, teraz uvidíš Carlosa.”
Albon: “Predbehnúť tieto autá vpredu nebude ľahké, ale to je OK. Je to v pohode.”

Vďaka Albonovmu spomaleniu o dve, tri a v jednom kole dokonca o viac ako štyri sekundy sa Sainz vrátil na trať pred tímovým kolegom. Ešte však nemal vyhrané. Na nových pneumatikách musel predbehnúť Gabriela Bortoleta, Franca Colapinta, Júkiho Cunodu aj Isacka Hadjara, aby sa dostal na konečné desiate miesto.

“Mám z toho veľmi dobrý pocit, dobre som sa zabavil,” prezradil Carlos Sainz po pretekoch. “Bolo to celkom dlhé a až do 50. kola aj dosť nudné. Hovoril som si, že na zisk bodov budeme potrebovať pomoc safety caru, niečo sa bude musieť stať, no k tomu nedošlo. Po prezutí na softy sme však výrazne zrýchlili a dobre som sa bavil. Na konci sme mali najrýchlejšie auto na trati. Podarilo sa mi zachrániť bod pre náš tím po ťažkej sobote, takže som veľmi šťastný.”

Keby zadné krídlo Williamsu v kvalifikácii prešlo technickými kontrolami bez námietok delegáta FIA Joa Bauera, výsledok mohol byť lepší. “Určite. Všetci sme tento víkend spravili chyby, ja som v kvalifikácii neodviedol dobrú prácu. Medzi tretím tréningom a kvalifikáciou sme toho zmenili príliš veľa. Bol som trochu stratený, hoci na tom nezáleží, keďže sme boli diskvalifikovaní.”

“Avšak, aj tak v rámci tímu robíme chyby, tento rok je presne na to. Myslím si, že keby sme mali čistý víkend, v hre by bolo aj siedme a ôsme miesto. Nakoniec sme skončili na desiatej priečke, takže víkend sme trochu zachránili,” pousmial sa Sainz.

Španiel v nedeľu získal osem pozícií k dobru v porovnaní so svojím postavením na štarte, Alex Albon si polepšil o šesť priečok. V nedeľu sa nikomu inému nepodarilo získať viac ako dve miesta k dobru — Norrisovi, Alonsovi a Strollovi.

“Musíme sa ďalej zlepšovať. Dnes sme odjazdili dokonalé preteky a asi sme jediní, kto sa skutočne posunul dopredu. Posunúť sa z osemnásteho miesta na desiate v aute, ktoré patrí do stredu poľa, predstavuje určite dobrý deň,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia