logo F1online.sk

McLaren sa zatiaľ trápi, zmení sa to v pretekoch?

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl9. 8. 2020

McLaren má po sobote nad čím rozmýšľať. Prvýkrát v sezóne sa stalo, že jeden z „papájových“ monopostov nepostúpil do Q3. Ak si chce britský tím udržať priebežné tretie miesto v šampionáte konštruktérov, musí v pretekoch poriadne zabrať.

Carlos Sainz si v tejto sezóne naďalej vyberá dávku smoly. Pred týždňom ho defekt pripravil o štvrté miesto, včera mal jeho monopost problémy s prehrievaním pohonnej jednotky. Mechanici museli pred kvalifikáciou narýchlo urobiť zmeny na jeho karosérii, čo samozrejme rozhodilo celkový balans a nastavenie auta. „Mal som problém s prehrievaním motora. V kvalifikácii som preto musel jazdiť so „super-otvoreným“ autom, čo ma stálo cenný čas na rovinkách. Som sklamaný, pretože je to ďalší malý problém, ktorý si v tejto sezóne môžem pridať na zoznam,“ hovoril Carlos Sainz, ktorý v Q2 na strednej zmesi pomerne výrazne zaostal za mladším tímovým kolegom. Španiel obsadil trinástu priečku, vďaka trestu pre Ocona bude štartovať dvanásty.

„Neviem prečo, no moje auto sa prehrievalo a teploty stúpali vysoko. Ak by sme takto išli do pretekov, tak by som v premávke nemohol na to poriadne tlačiť. Preto sme sa rozhodli, že zmeníme karosériu a budeme jazdiť s „otvorenejším“ monopostom. Stojí nás to čas na kolo, no museli sme to urobiť, pokiaľ chceme mať v pretekoch šancu,“ vyhlásil Sainz. Vo svetle týchto okolností sa natíska otázka, prečo McLaren po štyroch pretekoch nevymenil aspoň niektoré komponenty na pohonných jednotkách jazdcov. Obaja majú stále pôvodnú špecifikáciu z prvého podujatia sezóny, ktorá má za sebou už stovky kilometrov.

Ani kvalifikácia mimo elitnej desiatky neprináša Sainzovi extra výhodu. Nemá poruke čerstvú strednú zmes, zostali mu dve čerstvé sady tvrdej zmesi. Môže vyštartovať na použitej strednej zmesi a potom prejsť na tvrdú sadu, alebo sa pokúsiť o alternatívnu stratégiu a štartovať na tvrdej sade. Stále by však musel počas pretekov použiť aspoň raz aj opotrebovanú strednú sadu.

 K tomu pripočítajme očakávanú stratu na rovinkách, ktorú si preniesol z kvalifikácie. „Nebudem klamať, je frustrujúce preniesť si výkonnostný deficit z kvalifikácie aj do pretekov. Počas kvalifikácie som sa snažil držať v závese za ostatnými autami, aby som na rovinkách trochu vykompenzoval výkonnostnú stratu. Musím sa s tým popasovať a verím, že nedeľa bude lepšia. Stále si myslím, že máme nejakú šancu a sme stále v dobrej pozícii, aby sme sa pobili o body.“

Lando Norris sa síce tesne dostal do Q3, tam však zajazdil spomedzi všetkých najpomalší čas. Desiate miesto na štarte berie ako realitu. „Som pomerne spokojný. Nemyslím si, že v aute bolo ešte niečo viac. Samozrejme, neštartujeme na takej dobrej pozícii ako počas uplynulých víkendov. Musíme si však uvedomiť, že viackrát sme sa prezentovali v lepšom svetle než sme očakávali. Pokiaľ dajú ostatní piloti, ktorí majú lepšie monoposty než my, dokopy svoje kolá, tak sú pred nami. Nie sme šokovaní z desiateho miesta. Niekde tam by sme aj mali byť, je to realita, takže som s tým spokojný,“ hovoril Lando Norris.

McLarenom očividne veľmi nesedia mäkšie zmesi a uvidíme, čo vo Wokingu strategicky vymyslia. Pozitívom je, že Norris sa do Q3 dostal na strednej zmesi, na ktorej bude štartovať. Následne ho teda zrejme čakajú dva stinty na čerstvej tvrdej sade. „Čakajú nás náročné preteky. Posnažíme sa vyťažiť z nich čo najviac. Ako sme už v tejto sezóne videli, až do posledného kola sa môže stať čokoľvek. Musíme byť pripravení a na maximum využiť každú príležitosť.“

Aj v minulej sezóne viackrát platilo, že ak McLarenu vyšla kvalifikácia, tak v pretekoch prišli ťažkosti a už to nebolo tak ideálne. A nie raz sa stalo, že oranžové monoposty po nevydarenej sobote v nedeľu zažiarili. „Vedeli sme, že v týchto podmienkach sa budeme trochu trápiť s rýchlosťou. Niektorí naši konkurenti urobili krok dopredu, prípadne boli schopní naplno využiť potenciál svojho auta. Pri tak nabitom strede poľa nie je prekvapujúce, že sme museli poriadne bojovať o postup do Q3. V pretekoch máme príležitosť posunúť sa dopredu. Očakávame veľmi vysoké teploty a silný, nárazový vietor. Spolu s mäkšími zmesami oproti predchádzajúcemu víkendu máme zarobené na zaujímavé preteky. Pripravíme sa najlepšie ako vieme a pokúsime sa získať nejaké pozície,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.