Norris nemá byť na čo hrdý, Ricciarda „zarezalo“ zadné krídlo | Magazín F1 - F1online.sk

Norris nemá byť na čo hrdý, Ricciarda „zarezalo“ zadné krídlo

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/McLaren

Fanúšikovia McLarenu si návrat Formuly 1 po letnej pauze zrejme príliš neužili. Britský tím zažil ďalšiu z nevydarených nedieľ a po štvrtýkrát v sezóne odišiel z pretekov bodovo naprázdno. V bitke o štvrté miesto navyše opäť stratil voči Alpinu.

McLaren stráca na Alpine už 20 bodov, čo pri forme ´papájových´ nebude ľahké stiahnuť. Lando Norris mal dnes body doslova na dohľad, keďže jazdil vo vláčiku vedenom desiatym Alexom Albonom. „Podmienky boli náročné, nevedeli sme nájsť dostatok gripu. Predbiehanie bolo pre nás prakticky nemožné. Urobili sme všetko, čo sa dalo. Dvanáste miesto však nie je nič, na čo by sme mali byť hrdí. Rýchlosť bola veľmi ďaleko od toho, čo by sme chceli,“ povzdychol si Lando Norris po pretekoch.

Opäť raz sa v plnej nahote prejavili slabiny monopostu MCL36, ktorý trpí na rovinkách, kvôli čomu to majú piloti pri predbiehaní veľmi náročné. „Táto trať s nízkym prítlakom výraznejšie odhalila problémy a nedostatky. Aj rozostupy boli väčšie než bežne. Chcem veriť, že to bolo len o trati, keďže Alpine bol od nás oveľa lepší. Malé zmeny, ktoré sme počas víkendu urobili, priniesli určitý rozdiel, z čoho si môžeme vziať pozitíva. Verím, že v Zandvoorte, kde je viac prítlaku, by sme mohli ešte niečo nájsť,“ doplnil britský mladík.

Daniel Ricciardo sa po prvom kole ocitol na šiestom mieste. Na rozdiel od takého Sebastiana Vettela, ktorý bol v úvode hneď pred ním, však skončil hlboko v poli porazených a mimo bodov. Férovo však treba dodať, že mu život výrazne skomplikovala konfigurácia zadného krídla, ktorú musel nasadiť pre kvalifikáciu a preteky.

„Boli sme nútení vymeniť zadné krídlo. Nebola to tá špecifikácia, s ktorou sme chceli jazdiť. Vedel som, že to bude bolieť v prvom a treťom sektore, no veril som, že by mi mohlo pomôcť aspoň v strednom sektore. S touto rýchlosťou som však jednoducho nemohol predbiehať,“ skonštatoval Daniel Ricciardo. Jeho zadné krídlo bolo väčšie než Norrisovo, kvôli čomu bol jeho McLaren na rovinkách ešte zraniteľnejší.

Prejavilo sa to v úvode, keď nemal nárok dokonca ani proti Alexovi Albonovi na Williamse. Postupom času už Ricciardo padal len nadol. Otáznou zostáva strategická voľba tímu, ktorý nechával svojich pilotov na trati dlhšie než konkurencia. V McLarene pritom museli dobre vedieť, že pri ich maximálnej rýchlosti bude veľmi náročné zužitkovať výhodu čerstvejších pneumatikách, čo preteky aj potvrdili.

Aj pre neskoršiu druhú zastávku sa Ricciardo napokon prepadol až na pätnáste miesto za Norrisa. „Po štarte na bodoch bol predo mnou chaos po kontakte Alonsa s Hamiltonom. Kritická bola strata pozície voči Albonovi. Kým mal čerstvé pneumatiky, vedel využiť rýchlosť na rovinke. My sme na nich boli príliš pomalí. Na čerstvom vzduchu to bolo oveľa lepšie, no ten som mal k dispozícii veľmi málo. Ani Landove preteky nevyzerali oveľa lepšie, čiže dnes sme zrejme jednoducho nemali dostatočne dobrý balík,“ uzavrel Austrálčan.

V McLarene zavládlo sklamanie. „Máme za sebou ťažkú nedeľu. Teplejšie podmienky prispeli k tomu, že sme rýchlostne strácali a počas pretekov sme sa prepadávali. Lando skončil dvanásty a Daniel pätnásty, pričom azda ani nebolo možné dosiahnuť lepší výsledok. Ďalšiu šancu máme o týždeň v Holandsku,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl.