logo F1online.skF1online.sk

Szafnauer si podal Browna: On nemá ani šajnu, čo hovorí

Otmar Szafnauer
© Racing Point
Milan Kubala
Milan Kubala8. 8. 2020

V piatok to v padoku poriadne vrelo. Šéfovia tímov si začali posielať odkazy cez médiá. Spochybňovanie verzie Otmara Szafnauera, podľa ktorej si Racing Point všetko skonštruoval sám, nakoniec poriadne napálilo aj samotného šéfa Racing Pointu. Ten Brownovi odkázal, že vôbec netuší, o čom hovorí.

Renault, Ferrari a McLaren už v piatok večer stihli potvrdiť, že sa voči rozhodnutiu komisárov odvolajú. Nezdá sa im výška trestu, ktorý dostal Racing Point. McLaren zastúpený Zakom Brownom dokonca spochybnil, že si továreň v Silverstone dokázala navrhnúť monopost úplne sama.

Otmar Szafnauer tak venoval Zakovi Brownovi pomerne ostrý odkaz. “Pre Zaka Browna je to hovadina, pretože on nie je inžinier. On nemá ani šajnu, o čom to rozpráva. Žiadnu. A som prekvapený, ako málo toho vie o pravidlách F1. Zdá sa mi, že toho vie viac o historickom pretekaní ako o F1.”

V Racing Pointe sú presvedčení, že oni pravidlá do bodky dodržali. Otmar Szafnauer počas rozhovorov s novinármi prezradil, že tíme cítiť frustráciu z toho, ako boli pravidlá napokon interpretované.

“Brzdové kanáliky najskôr neboli na zozname a potom sa naň dostali (zoznam súčiastok, ktoré si každý tím musí navrhnúť a vyrobiť sám, pozn. red.). My sme nemali žiaden vzťah s iným tímom ako Haas (s Ferrari) alebo Toro Rosso (AlphaTauri s Red Bullom). Oni používajú brzdové kanáliky niekoho iného už odjakživa,” vysvetľuje 55-ročný šéf Racing Pointu.

“Myslím, že Haas nikdy nenasadil brzdové kanáliky, ktoré by neboli navrhnuté vo Ferrari. Oni si nikdy nevyvinuli svoje vlastné. My sme si zakaždým navrhli svoje. Celý proces zisku dát ohľadom brzdových kanálikov sme legálne započali v roku 2018, teda ešte predtým, ako sa uvažovalo, že sa pripíšu na zoznam. Nuž a teraz porušujeme športové pravidlá, lebo sme sa odrazili od dát, ktoré sme legálne získali od Mercedesu? To je smiešne, a je to frustrujúce.”

“Keď sa pozriete na taký Haas či Toro Rosso, ktorí odjakživa dostávali nielen dáta, ale brzdové kanáliky a nákresy a všetko, tak u nich je to OK, ale u nás nie? To je frustrujúce,” dodal Szafnauer.

Súvisiace články

Diskusia