logo F1online.sk

Brown: Tvrdia, že to skopírovali vďaka fotografiám. Dnes už vieme, že je to blud

Racing Point
© Racing Point
Milan Kubala
Milan Kubala7. 8. 2020

Potom, čo si dnes Zak Brown prečítal verdikt komisárov vo veci protestu Renaultu proti Racing Pointu, má šéf McLarenu vážne pochybnosti o tom, či verzia Otmara Szafnauera sedí. Ten tvrdí, že jeho tím skopíroval minuloročný Mercedes na základe fotografií.

Dnes však vysvitli ďalšie skutočnosti. Mercedes vlani neposkytol Racing Pointu len samotnú súčiastku ako dodávateľ, ale ružovému tímu ponúkol aj jej počítačový model. Mercedes navyše na začiatku tohto roka, konkrétne 6. januára, opätovne dal Racing Pointu do rúk svoje brzdové kanáliky. Tým pravdepodobne došlo k porušeniu pravidiel, je teda prekvapivé, že to FIA vybavila konštatovaním, že Racing Pointu to pri vývoji nijako nepomohlo, keďže už mal u seba počítačové modely.

“Brzdové kanáliky Racing Pointu boli hotové dávno pred koncom roka,” vyhlásil Toto Wolff pre Sky Sports. “Brzdové kanáliky, ktoré sme im dodali, im mali pomôcť na predsezónnych testoch, pretože ich súčiastky ešte neboli pripravené. Na vývoj ich brzdových kanálikov nemali žiaden vplyv.”

Vyvstáva tiež otázka, či Mercedes náhodou nepomohol inžinierom zo Silverstonu aj nejako inak, napríklad asistenciou pri vývoji celého zvyšku auta. “Keby sa zistilo, že dostali konkrétne informácie napríklad o difúzore, tak oba tímy, Mercedes aj Racing Point, by boli v poriadne veľkých problémoch,” povedal krátko po podaní štajerského protestu Nicholas Tombazis z FIA.

Nuž a v McLarene cítia, že medzi spomínanými tímami sa deje niečo nekalé. Podľa Zaka Browna sme doteraz videli možno len “vrchol ľadovca”. Tento pocit umocňuje aj verva, s akou sa Toto Wolff snaží budúci Aston Martin brániť. V rozhovore pre Sky Sports bol očividne dosť rozladený.

“Racing Point je uznaný vinným. Robí mi starosti, že stále majú na aute niečo, čo bolo v Rakúsku vnímané ako nelegálne. Myslím si, že je to aj pre fanúšikov mätúce. Ako môže byť stále na aute niečo, čo bolo v Rakúsku nelegálne?” spýtal sa Zak Brown v Silverstone.

“A pokiaľ ide o celé toto kopírovanie — oni tvrdili, že auto skopírovali na základe fotografií. Po prečítaní toho dokumentu je zrejmé, že to je úplný blud. A preto sa musíme pýtať na všetko ostatné na ich aute. Myslím si, že toto je potenciálny vrchol ľadovca, začiatok toho, čo sa tu udialo,” pokračoval šéf McLarenu.

Toho prekvapil aj fakt, že kým sa komisári rozhodli strhnúť body tímu v Pohári konštruktérov, jazdci zostali nedotknutí. “Nemyslím si, že je to pre tento šport dobré. Konštruktér dostane trest, ale jazdci nie. Ako tímy bojujeme proti sebe, ale jazdci súperia tiež. A oni si môžu svoje body v jazdeckom šampionáte ponechať.”

“Myslím si, že to vyvolalo oveľa viac otázok ako sme dostali odpovedí. A teraz vidíme ďalšie dôkazy. Je to niečo, čo rýchlo preberieme, aby sme pochopili celému tomu procesu, a či je to niečo, do čoho by sme sa potenciálne chceli zapojiť,” doplnil Brown.