logo F1online.skF1online.sk

Szafnauer vyzdvihol Vettela: Naši inžinieri chodili merať priľnavosť na rovinku

Sebastian Vettel a Otmar Szafnauer
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 10. 2024

Otmar Szafnauer strávil vo Formule 1 na rôznych pozíciách približne dvadsať rokov. Aj keď dnes už nie je súčasťou najvyššej motoristickej triedy, ako bývalý šéf Force Indie, Aston Martinu a Alpinu požíva naďalej veľký rešpekt. Vo svojej bohatej kariére stretol aj mnoho skvelých pilotov. Na otázku, ktorý z nich bol ten najlepší, ukázal rumunský rodák prstom na Sebastiana Vettela.

Štvornásobný majster sveta prišiel do Aston Martinu na sklonku svojej kariéry ako líder ambiciózneho tímu. Bohužiaľ, v Silverstone v tom čase neboli pripravení na boj o najvyššie méty. Od jeho odchodu uplynuli už dva roky a môžeme povedať, že tento tím sa s Vettelovým nástupcom Fernandom Alonsom stále nepohybuje na špici. Sebastian toho však dámy a pánov v Silverstone veľa naučil.

„Najviac som si na ňom vážil jeho neochvejnú pracovnú morálku,“ vyhlásil Szafnauer pre High Performance Podcast. „Okrem toho bol ten skutočný súťaživý typ, ktorý v sebe vedel zapáliť oheň.“

Otmar pritom použil na vyjadrenie týchto slov príklad, ktorý je pre fanúšikov Formuly 1 dokonalou metaforou všetkého, čo znamená Sebastian Vettel a jeho pätnásťročné pôsobenie v najvyššej motoristickej triede. „Od inžinierov vždy chcel vedieť, kde je na cieľovej rovinke najviac priľnavosti,“ povedal Szafnauer.

Ide o napohľad nelogickú požiadavku. Nie je predsa jedno, kde je na rovinke najlepší grip? „Náš inžinier musel ísť na trať a merať rôzne časti asfaltu. Keby totiž prišlo na reštart pretekov, presne by vedel, na akom mieste má vyraziť, čo by mu pri zrýchlení poskytlo výhodu v porovnaní so súpermi,“ povedal bývalý šéf Alpinu či Force Indie.

Bohužiaľ, Vettel v tom čase nemal veľkú šancu, že tento svoj trik využije. Aston Martin totiž v čase jeho pôsobenia rozhodne nepatril medzi najlepších a bolo vysoko nepravdepodobné, že niekedy bude viesť pole po stiahnutí safety caru z trate. Napriek tomu vraj podľa Szafnauera bazíroval na podobných detailoch aj ako jazdec stredu poľa.

„Žiaľ, nemali sme veľkú šancu, že niekedy budeme viesť štartové pole pri reštarte pretekov. Jemu na tom však nezáležalo, skrátka to chcel vedieť pre každý prípad. Nikdy nenechal nič na náhodu,“ dodal rumunský rodák.

Súvisiace články

Diskusia