Haug kritizuje rozhodnutie nasadiť Giovinazziho | Magazín F1 - F1online.sk

Haug kritizuje rozhodnutie nasadiť Giovinazziho

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Taliansky pretekár Antonio Giovinazzi sa v tomto roku vráti do kokpitu Formuly 1. Tím Haas mu dá šancu predviesť sa v prvom voľnom tréningu na dvoch podujatiach. Toto rozhodnutie bolo pomerne prekvapivé a nejeden za tým videl predzvesť personálnych zmien v tábore amerického tímu. Bývalý šéf Mercedes Motorsport Norbert Haug nemá pre tento ťah veľa pochopenia.

Piloti Haasu v závere sezóny prídu o dôležité kilometre v kokpite monopostu VF-22. Nielenže tím musí podľa pravidiel dať dvakrát šancu nováčikovi, ale spolu s Ferrari sa rozhodol uvoľniť miesto pre Antonia Giovinazziho, ktorý so 62 pretekmi v F1 určite nie je žiadnym nováčikom.

Dva voľné tréningy teda odjazdí nováčik a dva Giovinazzi, čo znamená, že Kevin Magnussen a Mick Schumacher sa budú musieť v druhej polovici sezóny uskromniť, pokiaľ ide o čas strávený v kokpite.

„Každý kilometer v priebehu súťažného víkendu vám pomôže a naopak, každý stratený kilometer vám uškodí,“ povedal Haug pre nemeckú televíziu Sky Sports. „Neviem, či existuje nejaká zmluvná dohoda s Ferrari, ale tím ako Haas sa potrebuje sústrediť na vlastných jazdcov.“  

Aj samotný Haas a jeho šéf Günther Steiner uviedli, že nasadenie Giovinazziho je „podnik“ Ferrari, pri ktorom americký tím asistuje. Potenciálnu kritiku by tak mal Haug možno mieriť skôr do radov talianskeho celku. Môže to však byť predzvesť niečoho väčšieho?

Počas letného prestupového tornáda (ktoré ešte neskončilo) sa totiž objavila možnosť, že Mick Schumacher opustí Haas aj program Ferrari a zamieri do tímu Alpine. Podľa ESPN už mal americký celok v priebehu leta osloviť Daniela Ricciarda s otázkou, či je pre budúcu sezónu voľný.

„Keď na jednej strane poviem, že od jazdca požadujem viac bodov, potom by mal jazdec odkázať, že očakáva viac času v aute. Mick v Rakúsku bojoval s Lewisom Hamiltonom. Bol na rovnakej úrovni ako sedemnásobný majster sveta. Ak niekto dokáže niečo také, určite nie je netalentovaný,“ myslí Haug.

„Ak jazdca podporujete a poskytnete mu príležitosť, potom budú veci napredovať. Piloti sú pretekárske kone, nie ťažné kone, musíte ich povzbudzovať a podporovať.“

„Spa je jedným z Mickových najobľúbenejších okruhov. Vo Formule 2 aj Formule 3 boli preňho podujatia v Belgicku prelomové. Ja Mickovi veľmi dôverujem,“ dodal Haug.