Okrem pretekov v Barcelone sme boli vždy na rovnakej úrovni ako Ferrari, vraví Marko
Helmut Marko sa podujal zhodnotiť silné a slabé stránky Red Bullu, pričom sa zameral na súboj s Ferrari. Poradca červených býkov hovorí, že okrem Veľkej ceny Španielska nemala stajňa z Maranella nikde prevahu. Čo sa týka kvalifikácií, sedem pole positions na konte Charlesa Leclerca preňho veľa neznamená.
Marko pripúšťa, že Ferrari je vo všeobecnosti na jedno kolo rýchlejšie než Red Bull, čo mu prináša výhodu najmä v kvalifikáciách. Zároveň ale hovorí, že červení býci sú inak z hľadiska rýchlosti na rovnakej úrovni ako ich hlavný súper z Maranella.
Kým výkonnostne to vyzerá byť pomerne vyrovnané, bodovo to už také ružové nie je. Red Bull má totiž v súčasnosti v Pohári konštruktérov jasný náskok pred Scuderiou, a to v podobe 97 bodov. Podobne je to aj v jazdeckom šampionáte, kde Leclerc na obhajcu titulu stráca už 80 bodov.
„V tejto sezóne sme boli vždy na rovnakej úrovni ako Ferrari, okrem Barcelony,“ hovorí Marko. „O tom, kto bol nakoniec vpredu, často rozhodovala aktuálna forma – ak nerátame strategické alebo technické problémy, ktorých máme podstatne menej. Len na jedno kolo sme mali mierny deficit.“
V spomínanej Barcelone sa aj napriek absencii potrebného tempa dočkal víťazstva Verstappen, nakoľko Leclercovi vypovedal službu motor. Pokiaľ ide o preteky vo Francúzsku, zdalo sa, že aj tam môže mať Ferrari dobrú rýchlosť. Leclercov náraz do bariéry však napokon prakticky rozhodol o víťazovi, ktorým sa znovu stal úradujúci šampión.
Marko ale popiera, že by tam bol Verstappen pomalší. „S tým musím jednoznačne nesúhlasiť. V Le Castellet bol Max v pretekoch rýchlejší. Ak sa desať kôl držíte v rozmedzí jednej sekundy, dokazuje to, že ste rýchlejší. V pretekoch sme mali rýchlejšie auto my. V priebehu sezóny sa to mení. Závisí to od aktuálnej formy a od vylepšení. Rozhodujúce je, aby ste v pretekoch mali rýchlosť a zároveň nepreťažovali pneumatiky.“
„Leclerc má približne toľko pole positions ako my víťazstiev. Pole position veľa neznamená, najmä vzhľadom na to, že sú tu trate, kde sa dá predbiehať. Nemyslím tým Monte Carlo a Singapur – to je iný príbeh,“ dodáva 79-ročný Rakúšan.