Z hrdinu nula. Veľká chyba ma stála postup do Q2, ľutuje Latifi
Nicholas Latifi zažil v sobotu na Hungaroringu veľký deň. Najprv sa mu podarilo ovládnuť tretí tréning a následne mal v kvalifikácii výborne rozbehnuté kolo, ktoré by ho podľa vlastných slov dostalo do Q2. Kanaďan však napokon doplatil na jazdeckú chybu v poslednej zákrute.
Zaujímavé je, že čas, ktorý Nicholas Latifi zajazdil v prvom sektore svojho posledného kola, dokázali neskôr prekonať len George Russell a Carlos Sainz. Celkovo však pilot Williamsu nebol schopný v kvalifikácii zopakovať famózny výsledok z tretieho tréningu. V nedeľu preto odštartuje až z posledného miesta.
Dôvodom je Latifiho zlyhanie v záverečnej fáze sľubne rozbehnutého kola. „Myslím, že v poslednej zákrute som urobil veľkú chybu. V tej zákrute fúka vietor do chrbta, takže neviem, či som tam na rozdiel od prvého pokusu nemal veľký nárazový vietor. V prvom kole to bolo v poriadku, v druhom som tam spravil chybu.“
„Vieme, že naše auto je na to stále mimoriadne citlivé, s novým balíkom vylepšení ešte citlivejšie. Je frustrujúce, keď ste za nulu, pritom predtým ste boli za hrdinu,“ priznáva kanadský rodák.
Pilot Williamsu však nezúfa. Na to, že sa pohybuje na popredných priečkach štartového roštu, nie je zvyknutý, a preto bol príjemne prekvapený z výsledku tretieho tréningu. „Už pred tým, ako som sa dostal na prvé miesto, som sa cítil celkom dobre, len som nebol schopný zajazdiť poriadne kolo. Nebola to náhoda, všetci mali na trati rovnaké podmienky, takže to je znak, že nám to tu funguje.“
„A zjavne nie som zlý jazdec, veď na mokrej vozovke je to veľmi ťažké. Bolo to pekné morálne víťazstvo, taká morálna vzpruha pre mňa. Ale stále nie sme tam, kde by sme chceli byť. Je to frustrujúce, ale vieme, kde sa musíme zlepšiť,“ konštatuje 27-ročný pretekár.
Latifi si uvedomoval, že ak sa bude kvalifikácia jazdiť za sucha, zopakovať podobný výsledok bude ťažké. A tak sa aj stalo. „ Na rovinkách sme veľmi rýchli, ale chýba nám prítlak, to nie je žiadne tajomstvo. Aj tak som bol dosť prekvapený, keď som sa dozvedel, že mám v rýchlom kole fialový prvý sektor. Ale v konečnom dôsledku je na tejto trati dôležitý najmä druhý a tretí sektor.“