logo F1online.sk

Leclerc vraj po rakúskom šprinte zistil niečo významné: Bol to pre mňa dosť veľký krok

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 7. 2022

Ferrari sa síce v ostatnom období v boji o titul výrazne prepadlo, avšak príčinou toho nebola rýchlosť monopostu. Taliansky tím bojoval so spoľahlivosťou, chybami stratégov i pilotov, čo predstavuje v tohtoročnom titulovom boji zatiaľ najzásadnejší faktor. Monopost F1-75 však ukázal veľmi dobré kvality.

Zo „sobotného“ monopostu sa stáva stále viac a viac aj „nedeľný“. Výkonnosť Ferrari bola v tomto roku ako na hojdačke, avšak po stránke čistej rýchlosti sa tímu darí robiť pokroky. Skromné náznaky predznamenalo už podujatie v Kanade, avšak zásadný zlom prinieslo Rakúsko, kde Ferrari na „trati Red Bullu“ excelovalo v pretekovom tempe i pri manažovaní pneumatík. Po víkende na Red Bull Ringu zostal nejeden fanúšik i odborník zaskočený silou Ferrari.

Šéf Mattia Binotto vtedy hovoril o novom zadnom krídle, ktoré jeho tím predstavil v Kanade a ktoré pomohlo zredukovať odpor vzduchu. Charles Leclerc však v Maďarsku trochu tajomne naznačil, že za tým mohlo byť aj niečo ďalšie, čo sa týkalo nastavenia monopostu a štýlu jazdy.

„Vyzerá to tak, že máme veľmi dobré auto,“ povedal Leclerc. „Najviac ma prekvapuje naše pretekové tempo a manažment pneumatík, ktoré boli od rakúskeho víkendu na dobrej úrovni.“

„Po sobotnom šprinte sme vtedy zmenili niekoľko vecí, hlavne po jazdeckej stránke. Zdá sa, že to pre mňa znamenalo dosť veľký krok. To je pred zvyškom sezóny pozitívne, ale v kvalifikačnom tempe vyzerá byť Red Bull stále dosť silný,“ dodal Charles.

Čo mohlo toto pomerne tajomné vyjadrenie znamenať, zostáva nateraz trochu záhadou. Vieme však, že po stránke nastavenia toho v Rakúsku veľa zmeniť nemohol, keďže po šprinte boli monoposty uzavreté pod parc fermé. Zmeniť môžete nastavenie predného krídla či tlak v pneumatikách, ale to je viac-menej všetko.

Už aj po Rakúsku však Leclerc naznačil, že pri nočnom skúmaní dát pred nedeľou niečo zistil. „V noci som pracoval na svojej jazde. Vedel som, kde sa potrebujem zlepšiť, zvlášť na stredne tvrdých pneumatikách. Na tvrdých sme boli rýchli, ale netrpeli takmer žiadnou degradáciou. Som veľmi šťastný, že sa včerajšia tvrdá práca vyplatila,“ povedal Leclerc ešte v Rakúsku.

Viac však o tomto „objave“ neprezradil.

„Myslím si, že Paul Ricard a Budapešť sú okruhy, na ktorých som sa v minulosti osobne o trochu viac trápil. Patrila k nim však aj Austrália, ale tam som mal nakoniec skvelý víkend. Dúfam preto, že aj teraz sa mi podarí veci otočiť,“ povedal Charles o Hungaroringu.