logo F1online.sk

Kubica je najlepší jazdec, akého som kedy videl, prehlásil Krack

Robert Kubica
© DPPI/Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 7. 2022

Nový šéf tímu Aston Martin Mike Krack sa v tomto roku vrátil do Formuly 1. Tento luxemburský inžinier pracuje vo svete motoršportu už dlhé roky a väčšinu svojej kariéry zasvätil programu BMW, kde postupne pôsobil v najširšom spektre funkcií. Ako šéfinžinier tímu BMW Sauber pracoval napríklad s mladým Sebastianom Vettelom, ale aj s mužom, ktorého teraz nazval najlepším jazdcom, akého kedy videl – Robertom Kubicom.

Toto prehlásenie urobil v podcaste Beyond The Grid, kde ho už tradične spovedal žurnalista Tom Clarkson. Ten sa s ním bavil na rôzne témy. Od budovania Aston Martinu a s tým súvisiacich výziev, cez prácu s Felipem Massom ako jeho pretekový inžinier, až po pôsobenie v tíme BMW Sauber.

Clarkson sa ho opýtal aj na Roberta Kubicu. „To bol najlepší jazdec, akého som kedy videl,“ prehlásil Krack bez váhania. „Bol lepší než Sebastian Vettel?“ opýtal sa Clarkson.

„Z pohľadu čistého pretekárskeho talentu alebo spôsobu, ako dokázal cítiť a opísať auto, bol podľa mňa naozaj veľmi, veľmi dobrý,“ dodal Krack.

Ten tiež dostal otázku týkajúcu sa Kubicovej nehody v Montreale v roku 2007, pri ktorej zažil preťaženie neuveriteľných 75 G. „Nemyslím si, že by mu tá nehoda niečo vzala, určite nie. Nebol nijak ťažko zranený, čo je podľa mňa dôvod, prečo to tak bolo. Dva týždne po tej nehode som sa ženil a on na svadbe normálne tancoval a bavil sa.“

„Ešte v ten večer po nehode sme sa naňho boli pozrieť do nemocnice a bol v poriadku. Nemyslím si, že si z tej nehody odniesol niečo zlé, čo by ovplyvnilo jeho mentálnu silu alebo čokoľvek iné,“ dodal Krack.

Ostatne to aj sám dokázal na trati. Presne rok po nehode na tej istej trati zvíťazil a dodnes je to jeho jediné víťazstvo v kariére v F1. To je veľký rozdiel oproti Sebastianovi Vettelovi a jeho 53 triumfom.

Robert bol v čase Veľkej ceny Kanady 2008 vážnym kandidátom na titul, v tom čase dokonca viedol šampionát so štvorbodovým náskokom. BMW sa však rozhodlo zanechať vývoj monopostu a radšej sa sústredilo na rok 2009, kedy Formula 1 zažila veľkú zmenu pravidiel. Tím však vývoj nového monopostu nezvládol najlepšie. Zvyšok príbehu Roberta Kubicu i BMW Sauber je nám už všetkým pomerne známy.

„Spomínate si, že som v roku 2009 z tímu odišiel? Tak to s týmto rozhodnutím súvisí,“ prehlásil Krack na margo predčasného ukončenia vývoja v roku 2008. „Od roku 2001 sme tvrdo pracovali na tom, aby sme sa stali víťazným tímom. Hoci víťazný tím je možno nesprávny výraz, pretože sme koniec koncov vyhrali len jednu veľkú cenu, ale v Bahrajne sme stáli na pole position, v Melbourne sme skončili na druhom mieste, tak to radšej nazvime ako akýsi pódiový tím. Za tie roky to však bol veľmi dobrý výstup, postupne sme napredovali.“

„Z nových pravidiel som mal trochu obavy, pretože v roku 2009 došlo aj k zavedeniu KERS-u. Stále bolo otvorené, či jeho používanie bude povinné alebo nie. Boli v tom aj ďalšie technické detaily a ja som si nebol istý, ako sa s tým vyrovnáme,“ hovorí Krack.

„Veľmi tvrdo sme preto tlačili a snažili sa urobiť všetko pre pokračovanie vo vývoji monopostu až do samého konca. Majstrovský plán však bol iný a nepočítal s pokračovaním vývoja monopostu z roku 2008. Bolo to veľmi ťažké, pretože sme si mysleli, že dokážeme viac, ako sme nakoniec dokázali,“ dodal vtedajší šéfinžinier BMW Sauber.

Súvisiace články