logo F1online.sk

Pirelli zrušilo piatkové testy pneumatík, tímom nechá voľnú ruku

Pirelli – ilustračné
© Pirelli Motorsport
Ladislav Király
Ladislav Király5. 8. 2020

Pirelli dlhšie avizovalo, že prvých tridsať minút druhého piatkového tréningu pred Veľkou cenou 70. výročia F1 bude zasvätených testovaniu pneumatík, ktoré by mohli byť v budúcnosti nasadené. Napokon sa tak však nestane, pretože prvý víkend v Silverstone priniesol viacero problémov a tímy sa potrebujú venovať iným programom.

Športové pravidlá F1 Pirelli garantujú právo na to, aby prvú polhodinu druhého tréningu využilo práve takto, avšak talianska spoločnosť ustúpila a s týmto programom začne až o týždeň v Barcelone.

„Pre tento víkend sme sa rozhodli zrušiť testy, ktoré boli naplánované na piatok,“ uviedol šéf Pirelli pre F1 Mario Isola pre Motorsport.com. „Tímom chceme dať možnosť využiť celý druhý tréning na absolvovanie svojich testov, na dlhé jazdy a podobne. V tejto chvíli je to tak, že barcelonský test je potvrdený.“

Pirelli je celkovo v neľahkej situácii. Aktuálne nasadzované pneumatiky vyvinulo pre rok 2019, no napokon sú v akcii aj v tomto roku a čo je horšie, v hre budú aj v budúcom. Autá sú pritom čoraz rýchlejšie a gumy sú vystavované obrovským preťaženiam. Možno aj preto vznikli v Silverstone také problémy a počas tohto víkendu výrobca stanoví povinnosť silnejšieho natlakovania gúm – pri predných sadách pôjde minimálny tlak nahor o 2PSI, pri zadných o 1PSI.

Dodatočné testy budúcich gúm by v tomto smere mohli pomôcť, pretože Pirelli by teoreticky malo pripravený záložný produkt. „Pred rokom 2021 to skutočne musíme zvážiť. My totiž naďalej využívame produkt, ktorý bol postavený pre autá z roku 2019. Teraz máme ten istý produkt na autách pre rok 2020 a chceme si ho ponechať aj v budúcom roku. Musíme zvážiť, či tento produkt nepotrebujeme vylepšiť.“

„Máme dosť ťažké autá, ktoré dosahujú neskutočný výkon. Sú to najlepšie a najrýchlejšie autá v histórii F1. Tak tomu musíme prispôsobiť aj tlaky,“ vysvetľoval ďalej Talian. „Súčasne budeme pracovať na nových nápadoch a nových konštrukciách, vďaka ktorým by sme sa pokúsili minimalizovať budúce zvyšovanie tlakov. Vieme totiž, že zvýšením tlaku sa napríklad zhorší aj prehrievanie, čo zasa jazdci nechcú.“

Isola okrem toho priznal, že silverstonské poruchy budú mať v blízkej budúcnosti vplyv na predpísané natlakovanie. „Musíme zvážiť, ako pristúpime k náročným okruhom. Mugello a Spa sú určite také. Nuž a pridal by som k ním aj Portimao, ktoré nepoznáme, ale podľa informácií, ktoré mám od našich ľudí z GT, vyzerá dosť náročne. V nedeľu sme nazbierali dostatok dát, ktoré sa nám zídu,“ dodal Mario Isola.